آموزش فنی تیونینگ خودرو
آموزش تیونینگ موتور خودرو هنرکده علی مومنی صافکاری و نقاشی ماشین
همچنین برای مشاهده اطلاعات ایسیو و عیب یابی در لحظه تکنیسین نیازمند دستگاه OBD می باشد که در برخی از مدل ها قابلیت خواندن و نوشتن دامپ توسط دستگاه می باشد. از مزایای این دوره آموزش صفر تا صد ریمپ با استفاده از نرم افزار های معتبر و موجود در بازار جهانی می باشد که در این شرایط نیازمند هزینه ای مازاد برای فعال سازی ماژول و یا افزونه ای برای ریمپ نمی باشد. اولین اصل برای شروع ریمپ و تیونینگ خواندن و نوشتن دیتا برای برنامه ریزی ایسیو می باشد که در این دوره تمام روش های پروگرمینگ و دستگاه مورد نیاز برای انواع طیف خودروهای داخلی و خارجی معرفی می شود. طراحی سختتر کمک فنرهای خودرو باعث بهتر شدن وزن دینامیکی خودرو میشود. از دیگر مواردی که تیونرها باید به آن توجه داشته باشند این است که کوتاه طراحی شدن کمک فنرها باعث خشکی سیستم تعلیق خودرو میشوند.
در صفحه ی نمونه کارها برای راحتی شما عزیزان فیلم ها و تصاویر مرتبط را براساس برند و مدل خودرو تقیسمبندی کردهایم. شما میتوانید با توجه به برند و مدل ماشین خود این نمونه کارهای تیونینگ ماشین را انتخاب و مشاهده نمایید. همچنین برای دسترسی بهتر، تمامی نمونه کارها در شبکههای اجتماعی اینستاگرام، آپارات و یوتیوب موجود میباشد. با گذشت زمان عمل تیونینگ خودرو از یک کار غیرمعمول و فردی به کاری همگانی و مرسوم تبدیل شد. به طوری که اکثر شرکتهای تولید خودرو، شرکتهای جانبی مرتبط با موضوع تیونینگ تاسیس کردند.
بهتر است قبل از مراجعه درباره سابقه کاری فرد مورد نظر حتما تحقیق کنید. یکی از محبوبترین گزینههای تیونینگ خودرو همین تغییر و تعویض چراغ است. تیونینگ چراغ میتواند هم شامل استفاده از چراغی با طراحی جدید و متفاوت باشد و هم شامل چراغ استاندارد با عملکرد نورانی بهتر. ما در این قسمت از تقویت موتور خودرو ، به ارائه راهکارهایی در زمینه افزایش قدرت موتور خودرو خواهیم پرداخت که بدون نیاز به دانش خاصی بوده و خود راننده به تنهایی یا با کمک یک تعمیرکار معمولی، می تواند از عهده انجام آن برآید. قطعا وزن خودرو رابطه مستقیمی با شتاب اولیه و توان و قدرت موتور خودروی شما دارد.
خروج دود در ماشین های معمولی از مسیر های پر پیچ و خمی در اگزوز عبور کرده تا صدای اگزوز به نسبت کاهش یابد. اما اگر به صدای اگزوز ماشین های مسابقه ای توجه کنید، صدای بلندی به گوش شما می رسد. ارتقا سیستم اگزوز اتومبیل از طریق حذف انباره، کاهش طول لوله اگزوز، بالا بردن کیفیت لوله اگزوز، اضافه کردن هدرز اگزوز و خالی کردن کاتالیزور انجام می شود. این می تواند عملکرد ماشین شما را با تغییر تنظیمات روی واحد کنترل موتور شما بهبود بخشد. این مورد تیون فنی می تواند قدرت و گشتاور خروجی را افزایش دهد، مصرف سوخت را بهبود بخشد و آلاینده ها را کاهش دهد. تیون کردن اتومبیل می تواند شامل بهبود سیستم تعلیق، ترمز و دیگر بخش های فنی خودرو باشد که به بهبود عملکرد کلی کمک می کند.
با تیونینگ سیستم ترمز میتونید قدرت ترمز و ایمنی خودرو رو افزایش بدید. کافیست تا فرم زیر را تکمیل کنین تا مشاورین مجتمع فنی تهران پایتخت با شما عزیزان در سریعترین زمان ممکن تماس بگیرن. مانند اینتر کولر ها، کولرهای شارژی هستند که پس از توربو یا سوپر شارژر قرار می گیرند و هوایی را که فشرده شده و برای احتراق به سمت موتور حرکت می کند، خنک می کنند. این باعث می شود هوا متراکم تر شود به این معنی که اکسیژن بیشتری را به محفظه حمل می کند و می تواند قدرت را افزایش دهد. مزایای کولر شارژی این است که هوای فشرده گرم تر به جای هوا توسط آب خنک می شود.
اما بخش مهمتر تیونینگ به قوای محرکه ارتباط دارد که در این بخش شاهد بهبود چشمگیر پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق و… خواهید بود. معمولاً تیونرهای حرفهای در هر دو بخش فعالیت دارند هرچند عمده تمرکز خود را روی افزایش قدرت و شتاب خودروها میگذارند. بنابراین انجام این کارها نیازمند افراد متخصص در این حوزه دارد و تیونینگ کاران با توجه به نیاز امروز بازار به افراد با دانش و متخصص در این رشته از درآمد خوبی برخوردار است. با شرکت در دوره آموزش تیونینگ خودرو در تهران پایتخت میتوانید در این رشته تخصص لازم را کسب کنید و آماده بازار کار شوید. در پایان، شرکت در دوره آموزشی تیونینگ خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت نه تنها فرصتی برای یادگیری تکنیکهای جدید است، بلکه قدمی مؤثر در جهت ورود به یک صنعت پررونق و جذاب به شمار میآید. با توجه به علاقهمندیهای روزافزون به تیونینگ خودرو، این دوره میتواند به عنوان یک فرصت شغلی و حرفهای مناسب برای جوانان و علاقهمندان به خودرو باشد.
همان گونه که به آن اشاره شد، تیونینگ خودرو به معنای واقعی کلمه در میانههای قرن گذشته بود که بین عاشقان خودرو باب شد. همچنین به این نکته هم اشاره شد که پیش از تغییر مشخصات ظاهری خودروها، افزایش توان فنی آنها بود که مورد توجه خودرو دوستان قرار گرفت و انجام دادنش بین آنها رواج یافت. رویه مرسوم در آن زمان به این ترتیب بود که آن دسته از عاشقان خودرو که در امور مکانیکی دستی بر آتش داشتند، اقدام به طراحی قطعات جدیدی برای خودروها میکردند. قطعاتی که به لحاظ توان فنی از قدرت بیشتری نسبت به قطعات استاندارد به کار رفته در خودروها برخوردار بودند. به این ترتیب توسط انجام دادن عمل تیونینگ، نوع راندن خودروها یا توان فنی آنها افزایش مییافت و به سطح دلخواه دارندگان یا رانندگان آن خودرو میرسید. البته که افراد زیادی خواهان شرکت در چنین مسابقاتی بودند و رفتهرفته بازدیدکنندگان نیز از مهندسان خواستند تا خودروهای آنها را ارتقا دهند.
شمعهای پلاتینیومی به دلیل اینکه جنس الکترود آنها از آلیاژ پلاتینیوم است ضمن اینکه عمر بالایی دارند میتوانند تا ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد حرارت را تحمل کرده و تا ۱۰۰ هزار کیلومتر عمر مفید داشته باشند. این انرژی سپس توسط قطعات دیگر مکانیکی باعث به حرکت درآمدن خودرو میشود. ارتفاع پایین تر و نزدیک تر به جاده باعث می شود که جریان هوا به راحتی عبور کند و چسبندگی خودرو به زمین بیشتر شود. تیونینگ مزایای زیادی دارد اما همان قدر هم می تواند معایب داشته باشد. یکی دیگر از بخشهایی که به لوکس کردن فضای داخل کابین خودرو در این بخش کمک فاحشی میکند، افزودن مانیتور به پشت کلاهکهای صندلیهای جلو میباشد.
اما نکته مهم در استفاده از این سیستم این است که سیستم توربو شارژ بر هر خودرویی قابل استفاده نمی باشد و باید بررسی شود که موتور خودروی شما از آن پشتیبانی میکند یا خیر. یکی از موارد مهم و اثر گذار در احتراق صحیح و درست موتور، ورود و حضور اکسیژن و در واقع هوای سالم به داخل موتور میباشد که به این منظور از فیلترهای هوا استفاده میشود. این هوای لازم برای احتراق در موتور میبایست قبل از ورود از هر گونه غبار، آلودگی و ناخالصی تمیز گردد. البته تا حدی از طیف رنگی، دودی کردن شیشهها مجاز و حتی مفید است که از ورود اشعههای مضر خورشید به داخل کابین میتواند جلوگیری کند. جرا که بسیاری از خودروهای امروزه به صورت پیش فرض و فابریک، از شیشه دودی در شیشههای طرفین غیر از شیشه جلو استفاده میکنند.
البته می توان فنر فابریک خود خودرو را هم برید اما این کار باعث سواری خشک و آسیب به کابین می شود. علاوه بر این، مخزن اگزوز نیز نقش موثری در خارج کردن هوای موتور به بیرون دارد. این قطعه طوری برنامه ریزی شده است تا همواره خودرو را در شرایط معمول خود نگاه دارد. اگر قصد دارید تا خودروی خود را در بهترین شکل ممکن تیونینگ کنید، حتما باید این چیپ را با یک نمونه اسپرت آن تعویض کنید. اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلی های قسمت عقب خودرو را نیز کاملا حذف می کنند تا خودروی آن ها سبک تر شود. این هوای ورودی به موتور قبل از وارد شدن به محفظه احتراق از فیلتر هوای خودرو گذشته تا بدون آلودگی و گرد و غبار، وارد موتور خودرو شود.
مهمترین موضوع در بحث تقویت بدنه، شامل بحث سیستم تعلیق جهت مهار بادی رولینگ Body Rolling می باشد. این خودرو که از سال 82 در بازار ایران قابل دسترسی بود، موجب ایجاد موج بزرگی در بحث تقویت و تجهیز ظاهری و صوتی و موتوری گشت. در اینجا شاید بد نباشد اشاره ای داشته باشیم که در آن روزگار 206 یکی از خودروهای به روز کمپانی پژو محسوب می شد که کم کم با 207 در حال جایگزینی بود. کامپیوتر خودرو یا ECU یکی از مهمترین قطعات خودروهای امروزی می باشد که تقریبا تمامی رفتارها و حرکات اتومبیل را کنترل می کند. روش دستکاری موتور و ایجاد تغییرات در آن روشی تخصصی و نیازمند دانش فراوانی در خصوص مکانیک خودرو است.
افراد حرفه ای در این زمینه می توانند در بازار کار خود به عنوان تیونر، مکانیک، متخصص الکترونیک و حتی کارآفرین موفق شوند. صنعت تیونینگ خودرو به عنوان یک صنعت پویا و متنوع، افراد متخصص و شرکت های زیادی را به خود جذب کرده است. درآمد حاصل از فعالیت های تیونینگ خودرو را می توان از منابع مختلفی به دست آورد. این دوره آموزشی به منظور آموزش تکنیکها و روشهای بهینهسازی و سفارشیسازی خودروها طراحی شده است. شرکتکنندگان در این دوره با مباحثی نظیر بهبود عملکرد موتور، ارتقاء سیستم تعلیق، تغییرات ظاهری و داخلی خودرو، و همچنین تکنیکهای کاهش وزن آشنا خواهند شد.
شما می توانید با مراجعه به کانال سهیل تیونینگ در آپارات این دوره آموزشی و ویدیو های دیگر ما را در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو را ببینید. دوره رایگان ریمپ در حال ضبط می باشد و تا انتهای بهمن ماه سال ۱۴۰۳ آماده پخش می باشد. همانطور که گفتیم تقویت موتور خودرو که یکی از اصول اولیه تیونینگ می باشد،روشی برای بالا بردن توان، شتاب و سرعت خودرو بوده که در دو روش انجام می پذیرد. دوره آموزش ریمپ و تیونینگ دارای پیش نیاز ( آشنائی با برق خودرو یا آشنائی با موتور خودرو ) می باشد. برای کار در حوزه ریمپ و تیونینگ به صورت حرفه ای نیازمند تجهیزات برای ارتباط با ایسیو می باشد . برای خواندن و ریختن برنامه نرم افزار در ایسیو نیازمند پروگرامر می باشد .
به طور کلی، خودرو های تولید شده به صورت سریال در نسخه های نسبتاً ابتدایی عرضه می شوند، به این معنی که می توانند بسیار بیشتر از آنچه در حال حاضر انجام می دهند ارائه دهند. توجه داشته باشید که تیون خودرو می تواند منجر به نصب قطعات نامناسب و آسیب رسیدن به اتومبیل می شود. به همین دلیل لازم است که افراد بدانند هدف ازتیون خودرو چیست و شامل چه اقدامات ظاهری و فنی می شود. در این مقاله ما تیونینگ خودرو را از صفر تا صد به ساده ترین شکل ممکن توضیح خواهیم داد. در مجموع میتوان به این حقیقت اشاره کرد که در حال حاضر بحث تیونینگ وسایل نقلیه چهار چرخ بسیار گستردهتر از قبل جلوه میکند و تغییرات بخشهای مختلفی از خودرو را در بر میگیرد.
در دوره 3 روزه ریمپ تیونینگ با نرم افزار های تخصصی شامل نگاریمپ و وینولز آشنا شده و عملیات اصلاحی روی دامپ ها را به صورت اصولی انجام خواهید داد. در تمام مراحل آموزش، مدرس دوره به صورت کامل روی عملکرد شما نظارت داشته و نکات مورد نیاز برای انجام ریمپ را ارائه می دهد. این سوالات متداول تنها یک بخش از موضوعاتی هستند که افراد قبل از انجام هرگونه تیونینگ خودرو ممکن است داشته باشند. انجام تیونینگ خودرو با دقت و با توجه به نیازها و قوانین محلی مهم است تا از عملکرد، ایمنی و قانونی بودن تغییرات اطمینان حاصل شود. این تغییرات بسته به نیاز و سلیقه صاحب خودرو انجام میشود و میتواند به تغییر کلیت ظاهر خودرو و همچنین بهبود کارایی و استحکام دربها کمک کند.
خدا را شاکریم که تاکنون بیش از 5000 نفر و دهها نمایشگاه خودرو به ما اعتماد داشتند. ما نیز توانستهایم جواب این اعتماد آنها را با کاری حرفهای پاسخ دهیم. در واقع علت اصلی تیونینیگ موتور پیشگیری از اتلاف انرژی و استفاده صحیح از قدرت و توان بیشتر بوجود آمده است. استفاده از تعداد سوپاپ های بیشتر که برای اینکار باید کل سرسیلندر تعویض گردد. این کار باعث بیشتر شدن ضریب تراکم می شود که می توان با تراش دادن چند میلی متر از کف سرسیلندر به ضریب های بالاتری دست پیدا کرد.
در خودروهای معمولی، معمولاً از فیلترهای هوای استاندارد استفاده میشود که توانایی خنکسازی ندارند. اما اگر به دنبال ارتقاء عملکرد موتور خود هستید، میتوانید از فیلتر هوای اسپرت با قابلیت خنککنندگی بهره ببرید. با این کار، هوای خنک بهسرعت به موتور منتقل میشود و نیازهای آن به اکسیژن به بهترین شکل تأمین میگردد. این دوره آموزشی شامل بخشهای مختلفی است که از جمله آنها میتوان به کارگاههای عملی، آزمایشات میدانی، و پروژههای گروهی اشاره کرد. با گذراندن این دوره، شرکتکنندگان نه تنها مهارتهای اساسی تیونینگ خودرو را یاد میگیرند، بلکه قادر خواهند بود تا پروژههای تیونینگ خود را به صورت حرفهای انجام دهند.
با توجه به علاقه مشتریان به بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت، تقاضا برای این خدمات در حال افزایش است. با انجام ریمپ، خودرو سریعتر و روانتر شتاب میگیرد و پاسخگویی به فشار پدال گاز بهبود مییابد. این تغییرات نهتنها لذت رانندگی را افزایش میدهند، بلکه در شرایطی که نیاز به واکنش سریع وجود دارد (مانند سبقتگیری)، میتوانند بسیار کارآمد باشند. تیونرها تمرکز خاصی روی سپرها دارند و معمولاً از سپرهایی با ورودیهای هوای بزرگتر در جلو و دیفیوزرها و خروجیهای اگزوز گیراتر در عقب استفاده میکنند. تیونرهای کاربلد نیز از فیبر کربن برای کاهش وزن سپرها و همچنین افزایش استحکام آنها سود میبرند. طراحی زیبای سپرها نقش زیادی در بهبود طراحی یک خودروی تیون شده خواهد داشت.
دیفیورز یک جز مکانیکی بوده که برای بالا بردن زیبایی ظاهری خودرو در قسمت عقب و پایینی سپر نصب شده و جریان هوای زیر ماشین را تنظیم می کند. تیون خودرو به مجموعه ای از فرآیند ها و تغییراتی گفته می شود که با هدف بهبود عملکرد، ظاهر، راحتی و ایمنی خودرو انجام می شود. این فرآیند ها می توانند شامل تغییرات مکانیکی، الکترونیکی، ظاهری و داخلی خودرو باشند. تیون خودرو به صورت کامل و تخصصی به معنای انجام تغییراتی است که توسط متخصصان و با استفاده از تجهیزات و قطعات با کیفیت انجام می شود. از همین رو معمولا عملیات تیونینگ خودرو به صورت پلکانی انجام میشود تا مراحل مختلف این عملیات مکمل یکدیگر باشد.
اگر روی خودروی خود تغییراتی مانند نصب فیلتر هوای اسپرت، توربوشارژر یا کیت اگزوز انجام دادهاید، ریمپ میتواند این تغییرات را با نرمافزار خودرو هماهنگ کند. این هماهنگی باعث میشود که تمامی قطعات بهطور بهینه کار کنند و عملکرد کلی خودرو بهبود یابد. روشهایی که در ادامه بیان می شود با فرض ثابت ماندن حجم موتور فرضی ما می باشد. لطفاً توجه داشته باشید مهمترین بخش تقویت یا تیونینگ علی الخصوص موتور خودرو، به مکانیک یا تیونر شما و تجربه ایشان بر می گردد. به همین دلیل علاوه بر کیفیت قطعات مورد استفاده، تبحر وی در جمع کردن موتور از مهمترین نکات این حوزه می باشد.
ایجاد وبسایت، فعالیت در شبکههای اجتماعی، و نمایش نمونهکارها از بهترین راههای بازاریابی هستند. برای دریافت خدمات تقویت موتور و ریمپ وایدبند در مجموعه کاراکال تیونیگ می توانید به پیج پارت هاب ؛ آقای مهندس رادمنش مراجعه فرمایید. هدف از تقویت موتور بلا استثنا گرفتن توان بیشتر در راستای اهداف مشخصی نظیر افزایش شتاب یا افزایش تاپ اسپید و در عین حال اجراهای نمایشی مثل کات آف رگباری (Soft Cut OFF) یا بگ فایر (Back Fire) می باشد. در ادامه بصورت خلاصه به این روش ها اشاره خواهیم داشت و امیدواریم شما را برای رسیدن به بهترین نتیجه راهنمایی کرده باشیم. خودروهایی که با سوختهای فسیلی کار میکنند برای تکمیل فرایند عملیات احتراق در داخل موتور احتیاج به قطعهای دارند که با ایجاد جرقه این کار را انجام دهد؛ این وظیفه به شمع (به انگلیسی Sparking Plug) محول شده است. این پیچ و تاب در اگزوز معمولا به خاطر کاهش میزان صدای خروجی از اتومبیل می باشد.
تنظیم ECU را می توان با کامپیوتر و نرم افزار مخصوص انجام داد و یا تیونر حرفه ای می تواند این کار را انجام دهد. هم چنین، برخی از خودرو سازان تیونینگ ECU را به عنوان یک آپشن روی خودرو های خود، مستقیماً از کارخانه ارائه می دهند. یکی دیگر از دلایل انجام تیون ماشین، بهبود کارایی سوخت و کاهش مصرف بنزین از طریق بهینه سازی سیستم تزریق سوخت و تنظیم موتور می باشد. بله، تقریباً همه خودروهایی که دارای ECU (واحد کنترل الکترونیکی) هستند قابلیت ریمپ را دارند. خودروهای امروزی به دلیل وابستگی به سیستمهای الکترونیکی و نرمافزاری، پتانسیل زیادی برای بهینهسازی دارند. با این حال، میزان اثربخشی ریمپ به عواملی مانند مدل خودرو، نوع موتور (تنفس طبیعی یا توربوشارژ)، و سطح تکنولوژی ECU بستگی دارد.
تیونینگ دربهای خودرو به مجموعهای از تغییرات و اصلاحاتی اطلاق میشود که بر روی دربهای خودرو انجام میشود تا ظاهر آنها بهبود یابد، کاربردیتر شوند یا به سلیقه و نیاز صاحب خودرو تغییر کنند که شامل موارد زیر خواهد بود. این اصلاحات معمولاً به دلیل تمرکز بر ظاهر خودرو و افزایش جذابیت آن، انجام میشود و در برخی موارد ممکن است بر روی عملکرد خودرو نیز تأثیر بگذارد که شامل کاهش وزن یا بهبود استحکام ساختاری خواهد بود. تیونینگ الکترونیکی یا ECU Tuning به فرایند تغییر نرمافزار واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) خودرو گفته میشود. ECU مغز متفکر خودرو است و تمامی عملکردهای موتور از جمله میزان سوخت تزریقی، زمان جرقهزنی، فشار توربو و ... با تغییر نرمافزار ECU میتوان عملکرد موتور را بهینه کرده و به نتایج دلخواه رسید.
شیشه های امنیتی طراحی شده اند تا در صورت شکستن، به قطعات کوچک و کم خطر تبدیل شوند. این شیشه ها می توانند به افزایش ایمنی سرنشینان در صورت تصادف کمک کنند. برای شروع کار، حداقل به دستگاه OBD-II، نرمافزارهای تحلیل مانند WinOLS، و یک لپتاپ نیاز دارید. ابزارهای پیشرفتهتر مانند KESS یا K-TAG نیز میتوانند برای خودروهای خاص مفید باشند. یادگیری ریمپ ممکن است در ابتدا چالشبرانگیز به نظر برسد، اما با داشتن ابزارها و منابع آموزشی مناسب، این فرآیند قابل مدیریت است. دورههای آموزشی، ویدیوهای آنلاین، و تمرین عملی از مهمترین ابزارها برای یادگیری هستند.
آموزشگاه فن آموزان دوره های مشاغل فنی مرتبط با خودرو را بصورت کاملا عملی و کاربردی ویژه بازار کار اموزش می دهد. برخی از دوره های درحال برگزاری شامل آموزش برق خودرو ، آموزش مکانیک خودرو، آموزش صافکاری ، آموزش مالتی پلکس ، آموزش تنظیم موتور و… می باشد. تمامی دوره ها با نظارت سازما فنی حرفه ای و اعطای مدرک بین المللی در کارگاههای عملی برگزار می شود. در طی این فرآیند وجود شمع های جرقه زن مناسب برای مطابقت با دمای داخل موتور کلیدی است. انتخاب صحیح شمع ها با توجه به تنظیم موتور و هم چنین مدل خودرو تعیین می شود.
افرادی که در این حوزه مهارت دارند، میتوانند به طور متوسط از هر پروژه درآمد قابل توجهی کسب کنند. علاوه بر این، ارائه خدمات باکیفیت و جلب اعتماد مشتریان میتواند باعث ایجاد مشتریان وفادار و افزایش درآمد شود. برای مثال، افرادی که بیشتر در شهر رانندگی میکنند، ممکن است خواهان کاهش مصرف سوخت باشند، درحالیکه رانندگان جادهای به افزایش قدرت و شتاب اهمیت میدهند. خودروهای وارداتی یا خودروهایی که تنظیمات ECU آنها بر اساس شرایط کشورهای دیگر انجام شده، ممکن است با سوخت و شرایط آبوهوایی ایران بهخوبی سازگار نباشند. با ریمپ، میتوان تنظیمات ECU را با سوخت داخلی و شرایط جوی محلی هماهنگ کرد.
با وجود امکان برگزاری دوره ریمپ با تعداد بیش از 20 نفر در آکادمی، اما به منظور افزایش بهره وری، این دوره با حداکثر 8 نفر برگزار می شود. با توجه به بین المللی بودن مدرک می توانید در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار (ILO) شامل 86 کشور هستند، مشغول به کار شده و گواهینامه QAL در همه این کشورها اعتبار دارد. مدرک معتبر فنی و حرفه ای نیز از شهریور 1403 به صورت رسمی در اختیار شرکت کنندگان گرامی قرار می گیرد. با استفاده از مدرک فنی و حرفه ای امکان دریافت جواز کسب و وام خود اشتغالی به صورت آسان و سریع وجود دارد. یکی از بهترین لحظات دوره های آموزشی آکادمی نگارخودرو از جمله آموزش ریمپ، ارائه نکته ها و ترفندهای طلایی است.
در دوره ریمپ آکادمی نگارخودرو، قادر به ریمپ انواع خودروهای ایرانی، چینی و خارجی از طریق بخش جداول ریمپ دستگاه OBD TOOLS II خواهید بود. دستگاه نسل دو شرکت نگارخودرو دارای قابلیت جداول ریمپ بوده و به این ترتیب بدون نیاز به لپ تاپ، قادر به ریمپ انواع اتومبیل خواهید بود. شما با شرکت در یک دوره صفر تا صد آموزش دیتیلینگ خودرو 9 مبحث پرکاربرد در زمینه خدمات خودرو می آموزید. در صورتی که از خدمات یا مشاوره ما راضی بودهاید، میتوانید با به اشتراکگذاری و نوشتن نظرات خود از ما حمایت کنید. نوشتن نظرات شما در وبسایت و شبکههای مجازی ما باعث میشوند تا سایر کاربران در تصمیمگیری اطلاعات کاملتری داشته باشند. از طرفی هم اشتراکگذاری مطالب و نمونهکارهای ما باعث معرفی بهتر مجموعه صافکاری نقاشی هنرکده علی مومنی به سایرین خواهد بود.
پس از انجام تیونینگ خودرو توان فنی آنها افزایش و نوع راندن آنها تغییر میکرد. این امر بین خودرو دوستان بسیار خوشایند بود، چون خودرویی با سطح قدرت دلخواه داشتند. تیونینگ شیشههای خودرو معمولاً به منظور بهبود استایل و ظاهر خودرو، افزایش ایمنی و راحتی سفر، و یا بهبود ویژگیهای عملکردی شیشهها انجام میشود. این تغییرات بسته به نیاز و سلیقه صاحب خودرو میتواند متنوع باشد و به صورت کلی بر ظاهر و کارایی خودرو تأثیرگذار باشد. تیونینگ و تعویض سر اگزوز به انجام تغییرات و اصلاحاتی بر روی سیستم اگزوز خودرو اطلاق میشود تا بهبود عملکرد صوتی و انتقال اگزوز، جذابیت ظاهری یا عملکرد کلی خودرو داده شود.
در این میان البته وجود تغییرات دیگری نیز در خودرو لازم و واجب خواهد بود. تغییر و تحولاتی که عمده دلیل اصلی وجود آنها این است که خودروی مورد نظر بتواند قدرت و توان اضافه خود که در نتیجه تیونینگ موتور به وجود آمده است را به درستی مصرف کند و به این وسیله از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل آید. آموزش رایگان ریمپ خودرو که توسط سهیل تیونینگ ارائه شده است، فرصتی عالی برای علاقهمندان به دنیای خودرو است تا دانش خود را در زمینه بهینهسازی عملکرد خودروها گسترش دهند. این دوره با هدف آشنا کردن شما با مفاهیم پایه و پیشرفته ریمپ طراحی شده و به شما کمک میکند بدون هزینه اولیه، وارد این حوزه پرطرفدار شوید. بله، ریمپ خودرو به دلیل جدید بودن و نیاز بالای بازار یکی از مشاغل پرسود در حوزه خودرو است.
بسیاری از افراد، زیبایی ظاهری خودروی خود را در کاهش ارتفاع خودروی خود میبینند اما این کار میتواند به جلوبندی و فرمان پذیری راحت خودرو آسیب وارد کند. سر اگزوز بیشتر حالتی ظاهری تا کاربردی بودن آن دارد و در مواردی سر اگزوز میتواند به تغیر صدای خودرو نیز کمک کند. سر اگزوزهایی با نوع طراحی خاصی تولید شده اند که قادر به بی صدا کردن و یا بلعکس، قادر به غرش کردن در صدای خودرو حین گاز دادن میشوند. یکی دیگر از شیوههای مرسوم در تیون کردن سقف خودرو، مربوط به تغییر رنگ سقف توسط بر چسبهای ویژه میباشد. که این مورد به صورت برچسب سیاه معمولا و بیشتر بر روی خودروهای سفید انجام میگیرد. بسیاری از خودروهای حرفهای خود به صورت پیش فرض، این تغییر و دوگانگی رنگ را بر روی ظاهر خود دارند.
این تغییرات می توانند شامل نصب سانروف، تغییر رنگ سقف و استفاده از چسب های ویژه باشند. سانروف و قابلیت باز و بسته شدن آن به رانندگان و سرنشینان امکان استفاده از هوای آزاد در فصل های گرم تر را می دهد و به زیبایی خودرو کمک می کند. به عنوان مثال، استفاده از چسب های سیاه برای ماشین های سفید یکی از رایج ترین روش های تیونینگ سقف خودرو است. در نهایت، تیون خودرو بستگی به نیاز ها و سلیقه شخصی خودرو ساز یا مالک خودرو دارد. اما مهم است که تیون به صورت حرفه ای و مطابق با استاندارد ها انجام شود تا از مشکلات احتمالی و اثرات منفی بر روی عملکرد و ارزش خودرو جلوگیری شود. هم چنین، باید توجه داشت که تیونینگ خودرو باید با رعایت قوانین و مقررات و استاندارد های ایمنی انجام شود.
با رعایت این پیشنیازها، میتوانید با اطمینان وارد دنیای ریمپ شوید و خودروها را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید. ریمپ خودرو یک فرآیند تخصصی است که نیازمند آشنایی با تجهیزات و نرمافزارهای خاصی است. در این بخش، به معرفی ابزارها و نرمافزارهای موردنیاز برای ریمپ و اهمیت آشنایی اولیه با واحد کنترل الکترونیکی خودرو (ECU) میپردازیم. این اطلاعات به شما کمک میکند تا با آمادگی بیشتری وارد این حوزه شوید. برخی از خودروها بهطور پیشفرض محدودیتهایی مانند حداکثر سرعت یا محدودیتهای مربوط به گشتاور دارند.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر و نحوه شرکت در کلاس های آموزشی با این مرکز تماس حاصل فرمایید. پس از خرید شما تصویری را حاوی کد لایسنس دریافت میکنید که ابتدا به وب سایت spotplayer.ir مراجعه کرده و میتوانید برنامه اسپات پلیر مخصوص اندروید یا ایفون یا ویندوز را دانلود و نصب کنید. سپس کافی است کد لایسنس را داخل برنامه اسپات پلیر وارد کنید تا تمامی دوره آموزش تیونینگ برای شما قابل پخش گردد. بدیهی است که حالت دوم، به مراتب برای شما سود آورتر خواهد بود، اما برای راه اندازی یک مرکز مستقل نیاز به سرمایه بیشتری خواهید داشت. به همین دلیل توصیهه می شود در ابتدای کار به منظور کسب تجربه و آمادگی برای مستقل شدن، حتماً مدتی را نیز به صورت شاگردی نزد یک استاد تیونینگ خودرو بگذرانید. داشتن یک خودرو زیبا و متفاوت برای بسیاری از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.
شما با شرکت در این دوره آموزش تیونینگ، تمامی نکات لازم در رابطه با تغییرات مورد نیاز در بخش فنی خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب و سایر تنظیمات بخش موتوری خودرو را خواهید آموخت. توجه داشته باشید که یکی از مسائل حیاتی در تیونینگ موتور خودرو، داشتن تجربه کافی در این زمینه است. چرا که حتی یک اشتباه کوچک در این فرآیند میتواند جان راننده را به خطر بیندازد. بنابراین، اگر در این حوزه دانش کافی ندارید، بهتر است به یک مرکز معتبر و متخصص مراجعه کنید. مجتمع فنی تهران پایتخت با سالها تجربه و تخصص در تیونینگ خودرو، آماده است تا خدمات خود را به شما عزیزان ارائه دهد. با ما در این مقاله همراه باشید تا با اصول تیونینگ موتور خودرو آشنا شوید.
اما در روش دوم که هر فرد مبتدی نیز می تواند آن را انجام دهد تنها به تعویض برخی از قطعات پرداخته می شود و در واقع قطعاتی اسپرت تر جایگزین آن می گردد. دوره آموزشی ریمپ تیونینگ آکادمی نگار خودرو با هدف ارتقای سطح علمی تون آپ کارها، مکانیک ها و فعالان حوزه برق خودرو به صورت یک دوره 3 روزه برگزار می شود. در این دوره با مفاهیم کلی ریمپ تیونینگ، ابزارها و نرم افزار های مورد نیاز، ایسیو شناسی و شناسایی دامپ های ایسیو آشنا می شوید. تا به اینجا درباره تیونینگ خودرو صحبت کردیم و میدانید که این موضوع یکی از زمینههای جذاب برای علاقهمندان به ماشینهاست. مجتمع فنی تهران پایتخت، به عنوان یکی از مراکز معتبر و با تجربه در این حوزه، سابقهای طولانی در تغییرات ظاهری و فنی خودروها دارد. اگر شما نیز به دنبال مراجعه یا دریافت مشاوره رایگان هستید، میتوانید با این مجموعه تماس بگیرید و از خدمات مشاورهای رایگان آنها بهرهمند شوید.
افرادی که به دنیای اتومبیل رانی علاقه دارند و می خواهند عملکرد اتومبیل خود را بهبود بخشند. موتور TU5 یکی از پرطرفدارترین موتورهای داخل کشور است که برای این موتور لوازم افتر مارکت فراوانی تهیه شده است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. پس از مکش سوخت به داخل سیلندر و ترکیب آن با هوا شمع وظیفه دارد که با جرقه زدن عمل احتراق را آغاز و انرژی تولید کند.
مواردی مثل کمک فنرها و فنرهای لول که بسیار هم مورد توجه مهندسان تکنسین در زمینه تیونینگ است. این اصلاحات معمولاً برای بهبود ظاهر خودرو، افزایش کیفیت و سلامت عملکرد پنجرهها، و یا تطبیق آنها با استایل خودرو و سلیقه صاحبان انجام میشود. همچنین، بعضی از تغییرات ممکن است به عنوان بخشی از فعالیتهای تیونینگ به منظور بهبود کلی ظاهر و کارایی خودرو انجام شود. در واقع خودرویی که به درستی به واسطه ریمپنیگ در فرایند تیونینگ خودرو دچار تغییرات شود، می تواند شتابی بیشتر از خودروهای هم رده خود داشته باشد. مخلوط سوخت و هوا باید درست باشد، اما جرقه باید به اندازه کافی قوی باشد تا فرآیند احتراق خاموش شود و هم چنین زمان بندی صحیحی با بقیه مخلوط داشته باشد.
لطفا نام خودرو و نوع تیونینگی که مد نظر دارید را ذکر کنید تا بتوانم اطلاعات دقیقتری به شما ارائه دهم. افراد دارای دانش قوی در مکانیک خودرو و اصول علمی مرتبط با عملکرد موتور هستند. در تیونینگ خودرو ممکنه اشتباهاتی رخ بده که باعث آسیب به خودرو و یا حتی خطر جانی بشه. یادگیری تیونینگ خودرو یه فرآیند پیچیدهست که شامل مراحل مختلفی میشه. با تیونینگ داخلی میتونید فضای داخل خودرو رو به دلخواه خودتون تغییر بدید.
بهترین تیونینگ شمال غرب کشور