آموزش سئو برای مبتدیان برای افزایش درآمد

چگونه سئو کار شویم + روش‌های کسب درآمد در سال 2024

تجربه نشان داده است که بک لینک ها یکی از تاثیرگذارترین عوامل در الگوریتم رتبه بندی گوگل هستند. برای انجام این کار، تاکتیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید تا سایر سایت‌ها را به صفحه وب خود پیوند دهید، مانند ایجاد پیوندهای شکسته، وبلاگ نویسی مهمان و ایجاد پیوند از محتوای ثانویه. متخصص SEO باید با تحلیل دقیق و استفاده از ابزارهای تخصصی، کلمات کلیدی استراتژیک را شناسایی کند که بیشترین پتانسیل جذب ترافیک را دارند. انتخاب درست کلمات کلیدی می‌تواند به طور چشمگیری به افزایش بازدید وب‌سایت کمک کند. در این مرحله، یاد می‌گیرید که چگونه کلمات کلیدی را شناسایی، تحلیل و انتخاب کنید.

منابع خارجی در کنار منابع داخلی منبع بسیار مناسبی برای مطالعات شما هستند. این سایت ها دائما به روز می شوند و شما می توانید آخرین مطالب مرتبط با سئو، سئو داخلی، سئو خارجی، تولید محتوا، بک لینک و غیره را دریافت کنید. از محتوای آنها اما همیشه داشتن منابع مفید چیزی است که ما با آن مبارزه می کنیم. سه سایتی که در زیر معرفی می کنیم از بهترین منابع انگلیسی برای یادگیری سئو هستند. اگر هر صفحه و کلمات کلیدی سایت خود را به اشتباه انجام دهید، گوگل فقط “تاکید میکنم، فقط” آن صفحه و کلمه کلیدی شما را جریمه می کند.

تاپیکال آتوریتی به این مسئله اشاره می‌کند که سایت شما قصد دارد در یک حوزه خاص به یک مرجع تبدیل شود. همچنین این پارامتر به سطح تخصص و اعتبار محتوا در یک موضوع یا حوزه خاص نیز اشاره دارد. این کار با تولید محتوا پیرامون یک حوزه خاص و استفاده از کلمات کلیدی آن قابل انجام است. برندینگ و آشنا کردن جامعه هدف و خزنده‌های گوگل با هویت کسب و کار مورد نظر، یکی از تکنیک‌های مهم سئو است. در هنگامی که می‌خواهیم در صفحه‌ای انکر تکست ایجاد کنیم، می‌توانید نام برند خود را در انتها انکر تکست قرار دهید.

وب‌سایت‌هایی که در یک کلمه کلیدی رتبه گرفته‌اند، مدت‌های زیادی تمرکز خودشان را روی بهینه کردن سئو آن صرف نموده‌اند تا به این هدف رسیده‌اند. کلمات کلیدی متا، تگ‌های HTML هستند که به صاحبان وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهند کلمات کلیدی خاصی را برای یک صفحه تعیین کنند. اما موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل دیگر از آن‌ها برای رتبه‌بندی استفاده نمی‌کنند.پس نیازی نیست نگران کلمات کلیدی متا باشید، زیرا تأثیری بر تلاش‌های سئوی شما ندارند. در آموزش سئو، بخش مهم دیگری که برای سایت‌های چند زبانه با مخاطبین بین المللی مهم می‌باشد، سئو سایت انگلیسی زبان است. جالب است بدانید در حدود 26 درصد از کاربران اینترنت در جهان مخاطب محتواهایی با زبان انگلیسی هستند.

به عنوان یک سئو کار باید اخبار مربوط به آپدیت ها را پیگیری نمایید  و متناسب با آن ها رفتار نمایید. یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. الگوریتم های گوگل تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه های کلمات کلیدی وب سایت ما در نتایج دارد. در ابتدا لازم است به توضیحات کوتاهی در مورد الگوریتم های گوگل بپردازیم تا بتوانیم با توجه به الگوریتم های گوگل وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را سئو کنیم. کلمات کلیدی بالا دقیقا کلماتی هستند که توسط کاربران دیگر سرچ شده است و شما میتوانید با انتشار یک مقاله در این حوزه و استفاده از این کلمات در طول محتوا ورودی قابل توجهی را دریافت نمایید.

گوگل با سایت‌هایی که دارای صفحات یکسان هستند، مقابله می‌کند و تگ کنونیکال یکی از روش‌های جلوگیری از محتواهای یکسان است. البته بهتر است که قبل از راه اندازی سایت، این موارد را بررسی کرده و بهترین کلمات سودآور برای کسب و کار خودتان انتخاب کنید. کلمات سودآور درواقع درواقع کلماتی هستند که رقابت کمتری در آنها وجود دارد؛ ولی فروش خوبی دارند. برای مثال “خرید گوشی” و “خرید قاب گوشی” را به عنوان دو کلمه در نظر بگیرید. Kwfinder یکی از برترین ابزارهای آنلاین برای پیدا کردن کلمات کلیدی به شمار می‌رود که البته برخلاف سه ابزار بالا، متعلق به گوگل نیست. درواقع گوگل به شما می‌گویندکه افراد دیگری هم که به مانند شما این کلمات را سرچ زدند، موارد دیگری را هم در گوگل سرچ کردند که همین ساجست‌ها هستند.

برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملا حرفه‌ای انجام دهید و آن‌ها را مو به مو اجرا کنید. با آشنایی ابتدایی از سئو، انواع آن را می‌آموزید و یک چارت از مسیر یادگیری برای شما ترسیم می‌شود. اینجاس که میگن، سئو از نون شب هم برای کسب و کارها تو سال 2024 واجب‌تره. سئو یوتیوب یکی از رایج‌ترین سوالات است؛ درواقع برای یوتیوب هم یکسری فعالیت‌هایی با عنوان سئو وجود دارد؛ ولی به پیچیدگی سئو سایت نیست. هزینه‌های مربوط به رپورتاژ آگهی هم بستگی به اعتبار همان سایت دارد که می‌تواند از 100 هزار تومان شروع شده و تا بالای 5 میلیون تومان به ازای هر یک رپورتاژ اگهی هم ادامه داشته باشد. ریدایرکت 302 برخلاف ریدایرکت 301، یک نوع ریدایرکت موقتی است که شما بدون اینکه سئو آن را صفحه را از دست دهید، می‌توانید آن را به یک صفحه دیگری و به صورت موقت، ریدایرکت کنید.

در این بخش آموزش رایگان سئو، رایج ترین اصطلاحات سئو را به شما می گوییم که اگر جایی را دیدید یا شخصی به شما گفت، باید معنی آنها را بدانید. برای یافتن آن‌ها، به سایت یودمی بروید و دوره‌های رایگان را انتخاب کنید. رند دیگر برای ماز کار نمی‌کند، اما تحلیل‌های دقیق او درباره روندهای سئو همچنان ارزش توجه دارد و باید بخشی از لیست منابع سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باشد. خیلی عجیب است که چرا آدم‌های کمی درباره کانال یوتیوب Google Search Central صحبت می‌کنند. این ویدیوهای کاملاً رایگان که شامل برخی از فنی‌ترین ویدیوهای سئو موجود هستند، توسط تیم وب مستر خود گوگل تهیه شده است. این سایت، بهترین سایت خبری است که می‌توانید به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید.

اگر می‌خواهید افراد وب‌سایت شما را پیدا کنند (و محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بگیرد)، باید کلمات کلیدی مرتبط با سایت را پیدا کنید، هدف جستجوی کاربران از سرچ این کلمات را تعیین کنید و آن‌ها را در متا تگ‌ها و محتوای خود بگنجانید. موتورهای جستجو اغلب متوجه سوء استفاده هایی می شوند که در نتایج جستجو قابل مشاهده است و در نتیجه صفحه را در رتبه (رنک) پایین تری قرار می دهند. این فرآیند که Cloaking نامیده می‌شود، از تمام کلمات کلیدی و تکنیک‌های لازم برای نشان دادن وب‌سایت غنی از اطلاعات و در سطح خوب و مهم برای جذب مخاطب استفاده می‌کند، اما در واقع ارزشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. متخصص SEO در جهت بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ورودی به سایت فعالیت می‌کند. وظایف این شخص شامل تحلیل کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا و فنی سایت,، و نیز استراتژی‌های خارج از صفحه مانند ساخت بک‌لینک است.

خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. با این حال، راه اندازی سئو برای اولین بار و نگهداری آن می تواند چالش هایی نیز به همراه داشته باشد. از جمله این چالش ها می توان به نیاز آموزش سئو مقدماتی، تحلیل و درک الگوریتم های موتورهای جستجو، نیاز به تولید محتوای باکیفیت و مواجهه با رقابت شدید در صنعت اشاره کرد. وقتی فعالیت‌های سئوی شما گسترش پیدا کرد، ممکن است به فکر سرمایه‌گذاری روی یک ابزار پولی، مانند KeywordTool  باشید. حتی ممکن است تصمیم بگیرید روی یک مجموعه از ابزار سئو، مانند Ahrefs، سرمایه‌گذاری کنید که امکاناتی برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، بررسی بک‌لینک‌ها و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهد. هنگامی که کاربر عبارتی را در موتور جستجو وارد می کند، موتور جستجو سایت هایی را فهرست می کند که حاوی آن عبارت هستند.

این دانش به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوایی تولید کنید که با هدف جلب توجه کاربران و موتورهای جستجو هماهنگ باشد. از طرفی دیگر او باید روش‌های درست بازاریابی در موتورهای جستجو و در تبلیغات در آنان را بشناسد و بداند چطوری این طریق افراد بیشتری را به سمت سایت جذب کند. کارشناس سئو به‌خوبی از تأثیر لینک سازی داخلی بر روی وب‌سایت آگاه است و همیشه سعی می‌کند با برقراری ارتباط بین محتواها از طریق لینک، رتبه آنان در گوگل را ارتقا دهد. و یک ساختار سایت منظم هم برای بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو، اهمیت دارد. چرا؟زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.

مهمترین ابزارهای تجزیه و تحلیلی که برای هر کسب و کاری توصیه می کنیم، گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل و یک ابزار تحقیقاتی رقابتی مانند Semrush هستند. ساختن یک استراتژی مارکتینگ محتوا از تحقیقات کلمات کلیدی به شما امکان می‌دهد تا قدرت را در مورد موضوعات توسعه دهید و نیت کاربر را در قیف فروش خود برآورده کنید. هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی را در یک صفحه‌گسترده جمع‌آوری کردید، کلمات کلیدی اولیه خود را با URLهای ناوبری برتر خود مطابقت دهید و از کلمات کلیدی طولانی خود برای ایجاد موضوعات برای تقویم محتوای خود استفاده کنید. این کلمات کلیدی و ایده های محتوا را بدزدید تا وب سایت خود را بر اساس اینکه کدام اشکال محتوا بالاترین رتبه را برای رقبای شما دارند، بهینه کنید. عبارات سؤالی به ما امکان می دهند مستقیماً به سؤالات کاربر پاسخ دهیم، رقابت جستجوی کمتری داشته باشیم و می توان از آنها برای ایجاد صفحات پشتیبانی برای ستون های خود استفاده کرد. از سوی دیگر، کلمات کلیدی دم بلند برای پست‌های وبلاگ همیشه سبز آموزنده یا اشکال مختلف محتوایی که مستقیماً هدف کاربر را جذب می‌کنند، استفاده می‌شود.

بهینه کردن فایل Robots.txt می‌تواند باعث بهبود وضعیت کرال باجت شود و بودجه خزش سایت شما بیهوده هدر نمی‌رود. شما خودتان را جای کاربر قرار دهید؛ شما خودتان به خودتان عنوان کاربر، از سایتی که زمان زیادی برای لودش طول می‌کشد خرید می‌کنید؟ قطعا نه! یعنی اینکه الگوریتم برنک برین می‌تواند خود به خود و توسط اطلاعاتی که جمع آوری می‌کند، هر چیزی را یاد بگیرد. یادتان باشد که مراحل یادگیری سئو را نباید زیاد طول بدهید و سعی کنید که حداکثر سعی و تلاش خودتان را انجام دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، آموزش‌های مقدماتی و حرفه ای سئو را تمام کنید. حتی اگر به متخصصان سئو برتر ایران هم نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اکثر آنها، برنامه نویس نیستند و فقط علم کوتاهی از برنامه نویسی دارند که آن را هم به مرور زمان و در حین کار یاد گرفتند.

روش‌هایی به مانند لینک سازی PBN، استفاده از محتوا و لینک مخفی و … جزو روش‌های سئو کلاه است. پس جواب سوال چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاوریم فقط در سئو خلاصه می‌شود و شما نیز اگر می‌خواهید تا به مانند رقبا خودتان به صفحه اصلی برسید، پیشنهاد می‌کنم که هر چه زودتر مراحل سئو را یاد گرفته و آنها را در سایت خودتان اجرا کنید. احتمالا وقتی که با علم سئو آشنا شوید، حتما سوالات مختلفی به مانند چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم یا چگونه سئو انجام دهیم و سوالات شبیه به این در ذهن شما به وجود می‌آید. بسیار از افراد مختلف فکر می‌کنند که سئو کردن یک سایت فقط در تولید محتوا یونیک یا تغییر سایز تصاویر و یکسری مراحل ساده خلاصه می‌شود. البته مزایا دیگری هم دارد که برای مثال می‌توان گفت که اگر سایتی که از آن برای رپورتاژ اگهی استفاده کردید دارای مخاطب و بازدیدهای زیادی است، می‌تواند در روند برندسازی سایت شما هم کمک کند. سئو خارجی سایت شما و مخصوصا مراحل لینک سازی خارجی، باید کاملا به صورت طبیعی انجام شود تا گوگل به هیچ وجه به مصنوعی بودن روند لینک سازی شک نکند.

حال مقادیری که از شما خواسته شده را وارد نموده و کد HTML آن را ایجاد کنید. شما می‌توانید از ابزارهای صحت سنجی کدهای اسکیما نیز برای اطمینان از صحیح بودن کد اسکیما خود استفاده کنید. با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخص‌های E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است. با این حال باید بدانید این موتور جستجو، الگوریتم‌های متعددی را برای سنجش تخصص، اعتبار و اعتماد بخش‌های مختلف سایت اعم از صفحات و نویسندگان آنها در نظر گرفته است که در ارزیابی کیفیت سایت شما تاثیر گذار خواهند بود. اگر می‌خواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. همانطور که می‌دانید در بحث آموزش سئو و یادگیری آن، مسئله‌ای که مهم و حائز اهمیت است تجربه شخص متخصص سئو و مدرس شما می‌باشد.

با یادگیری سئو خواهید توانست یک وبلاگ بسیار قوی راه‌اندازی کنید و از سئو در وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید. بعضی از دوستانی که تازه کار هستند تصور می‌کنند وبلاگ نویسی این است که در سایت بلاگفا یا دیگر سرویس‌های وبلاگی عضو شویم و مطلب بنویسیم. جالبی این موضوع اینجاست که شما با بهینه کردن سایتتان، در نتایج جستجوی گوگل، حتی بالاتر از شرکت تولیدکننده هستید و روزانه هزاران بازدیدکننده دارید که محصولات را می‌خرند و شما از تولیدکننده اصلی درصد میگیرید. به عنوان یک مدیر فروشگاه اینترنتی یا مدیر یک سایت دیر یا زود با ریدایرکت ها سروکار خواهید داشت و میبایست صفحاتی که حذف میشوند یا تغییر میکنند عملیات ریدایرکت روی این صفحات اعمال شود تا سئو سایت تان با مشکل مواجه نشود. در ادامه قصد داریم انواع ریدایرکت ها را مورد بررسی قرار دهیم تا بیشتر با این تغییر مسیرها آشنا شویم تا بعد از ریدایرکت با مشکل مواجه نشویم. ریدایرکت ها در بیشتر مواقع برای اصول سئو استفاده میشود و عموما مدیران سایت ها با ریدایرکت ها بسیار سروکار دارند.

در لینک سازی خارجی شما میبایست سایت یا صفحه از یک سایت دیگر با آدرس متفاوت برای خود مشخص نمایید تا بتوانید کلمه مرتب را به آن صفحه هدایت نمایید. تاکنون با انواع لینک ها و لینکسازی ها در سایت آشنا شدیم اما لینک سازی داخلی یعنی چی؟ به تمام پیوندهایی که در سایت شما اتفاق می افتد و کاربر را به صفحات دیگر سایت مان هدایت میکند لینک سازی داخلی میگویند. چون بی شک مهمترین و تاثیرگذارترین عامل جهت رونق و پیشرفت هر کسب و کاری بیشتر دیده شدن آن میباشد و هرچه مردم بیشتر شما را ببینید از خدمات شما بیشتر استفاده میکنند. برای موفقیت در جلب حمایت از سئو، همکاری و هم پیمانی با بخش های مختلف سازمان ضروری است. کارگاه ها یا ارائه هایی برگزار کنید تا همکاران خود را با بهترین روش های سئو و تأثیر آن بر جنبه های مختلف کسب و کار مانند بازاریابی، فروش و جذب مشتری آشنا کنید.

یک پروژه برای وب‌سایت خود تنظیم کنید و سپس به بخش “Optimization Ideas” بروید.شما تمام صفحات وب‌سایت خود و تعداد ایده‌های پیشنهادی برای هر صفحه را مشاهده خواهید کرد.روی دکمه “# ideas” کنار صفحه‌ای که می‌خواهید بهبود دهید کلیک کنید. مانند حجم جستجو (Volume) که نشان‌دهنده تعداد دفعات جستجوی هر کلمه کلیدی به‌طور ماهانه است تا پتانسیل ترافیک را بسنجید. شاید یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی سئوی خارج از صفحه گوگل، لینک‌سازی همیشه گریزان باشد که در ادامه توضیح داده می‌شود. ایجاد محتوای سطح بالا همچنین به شما یا کسب‌وکارتان کمک می‌کند تا در زمینه‌های مربوطه خود رهبر فکری شوید. در نهایت، اگر به دنبال فهرستی از کلمات کلیدی یا موضوعات هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگاهی به آنچه رقبای شما انجام می‌دهند، بیاندازید. بیاید کلمات کلیدی را بر اساس “پیشنهاد بالای صفحه (محدوده بالا)” فیلتر کنیم تا ببینیم تبلیغ کنندگان برای کدام کلمات کلیدی بالاترین قیمت را داده اند.

به عنوان مثال شما هم اکنون در یک صفحه لندینگ پیج برای موضوع “آموزش سئو” قرار دارید که اطلاعات جامعی را در این خصوص برای شما ارائه کرده است. آموزش تولید محتوا در سئو یک بخش حیاتی و نجات بخش سایت شما است که قسمت‌های گوناگونی دارد. از ساخت استراتژی و تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا نگارش، برطرف کردن غلط‌های املایی، رعایت سئو،‌ لینکسازی داخلی و غنی سازی محتوا. ابتدا اجازه دهید تا تعریفی از استراتژی سئو را برای شما ارائه کنیم که اهمیت بسیار زیادی دارد. چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟ برای این کار باید چندین فاکتور مهم از جمله بررسی تعداد کلمات کلیدی، هدف کاربر از جستجو، سختی و رقابت کلمات و ارزش سرمایه گذاری کلمات را در نظر بگیریم. برای راحتی و این کار می‌توانیم از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Planner، Keyword Planner، Keywordtool.io، SEMrush  و کیبورد پلنر استفاده کنیم.

بااینکه خود گوگل در چنین مواردی بسیار قدرتمند است و می‌تواند چنین لینک‌های را تشخیص داده و نادیده بگیرد، اما شما برای احتیاط هم که شده می‌توانید به کمک ابزار DisAvow گوگل، اثر هر لینکی که می‌خواهید را پاک کنید. در سال 2012 گوگل باهدف مقابله با بکلینک‌های ساختگی، الگوریتمی را معرفی کرد تا مشکل بک لینک ساختگی را برطرف کند که پنگوئن نام گرفت. بااینکه ما نمی‌توانیم به‌صورت مستقیم وازدید گوگل دامین اتوریتی و پیج اتوریتی را بسنجیم، اما یکسری ابزارها وجود دارند که با شبیه‌سازی آن می‌توانند در این فرآیند به ما کمک کنند. Moz Page Authority و Moz Domain Authority ازجمله ابزارهایی هستند که در این زمینه به‌شدت کاربردی هستند. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید از این نوع لینک‌ها برای بهبود رتبه‌بندی استفاده کنید، احتمال زیادی وجود دارد که توسط گوگل جریمه شوید.

بعضی از دارندگان سایت فرصت شرکت در دوره‌های طولانی مدت را ندارند و علاقه‌مند هستند از طریق شرکت در دوره جامع سئو مطالب را سریع بیاموزند. نکته مثبتی که بسته آموزش سئو دارد این است که می‌توانید یک بار تولید کنید و برای همیشه بفروشید. البته باید نکات جدید را به پکیج‌ های آموزش سئو اضافه کنید تا کاربری که امروز پکیج را خریده نکات جدید آموزش سئو را هم بیاموزد. یکی از بهترین بازارها برای طراحی ابزار سئو، نوشتن افزونه های وردپرس است. وردپرس یکی از محبوب ترین سایت سازهای جهان است و افراد زیادی علاقه‌مند به آموزش سئو وردپرس هستند.

درواقع شما برای هر کلمه ای باید یک صفحه طراحی کنید که کانسپت این صفحات باید یکی از موارد بالا باشند. حالا اینکه شما از چه کلماتی به عنوان کلمات کلیدی خودتان استفاده می‌کنید دیگر بستگی به استراتژی خودتان دارد. محتوا باید برای کاربر نوشته شود و برای همین مقدار کلمات هر محتوا نیز باید بر اساس نیاز محتوا باشد. صفحات یتیم، صفحاتی هستند که درواقع آنها را رها کردید؛ یعنی نه آنها را آپدیت می‌کنید و نه هیچ لینک داخلی به آن می‌دهید یا در شبکه‌های اجتماعی آنها را منتشر نمی‌کنید و درواقع هیچ کاری برای آن صفحات انجام نمی‌دهید. وقتی که شما در دوره سئو و بهينه سازی شرکت کنید، متوجه اصطلاحات جدیدی می‌شوید که اولین بار به گوش شما می‌خورد.

مثلاً در بازی بسکتبال وقتی بازیکن به بازیکن حریف خطا می کند داور خطا اعلام می کند و جریمه ی تیم، پرتاب تعدادی توپ به صورت پنالتیست. در مورد سئو سایت نیز دقیقاً همینطور است اگر در عملیات سئو خارج از قوانین سئو و قوانین گوگل اشتباه کنید، گوگل در اینجا شما را جریمه می کند. وقتی وب‌سایت خود را ایجاد کردید، حتماً آن را گوگل آنالیتیکس وصل کنید تا با تحلیل داده آشنا شوید. گوگل آنالیتیکس، بهترین ابزاری است که بازاریابان اینترنتی برای اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های خود در دست دارند. از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا منابع ترافیک خود را بررسی کنید، به اطلاعات جمعیت‌شناسی کاربران خود دست‌یابی پیدا کنید و به طور کلی مخاطب خود را بشناسید.

اما بک لینک‌های نو فالو نقطه مقابل این مفهوم هستند؛ این لینک‌ها اکثراً برای تبلیغات استفاده می‌شوند و صرفاً هدفشان جذب بازدید است. گوگل اعلام کرده که این لینک‌ها تأثیری روی رتبه‌بندی ندارند و باعث انتقال اعتبار نمی‌شوند اما بازهم نمی‌توان نظر قطعی راجع به آنان ارائه داد زیرا گوگل همیشه مرموزانه رفتار می‌کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این آموزش سئو، هدف جستجوی کاربر است. برای اینکه متوجه شوید که آیا هدف تولید صفحه به خوبی مشخص است یا نه کافیست بعد از انتشار مقاله خودتان یکبار وارد صفحه شوید و خودتان را به جای کاربر بگذارید و ببینید که آیا می‌توانید دقیقاً هدف از تولید صفحه را متوجه شوید یا نه. اما همیشه اینطور نیست که هدف از تولید صفحات، خوب و مفید باشد؛ بسیاری از افراد سودجو نیز وجود دارند که صفحات را با هدف آسیب رساندن به دیگران تولید می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین مشکلات موتورهای جستجو و گوگل، این بود که کاربر برای اینکه به نتایج موردنظر خودش دست یابد، باید به‌صورت دقیق کلمات کلیدی که در وب سایت‌ها استفاده‌شده‌اند را تایپ می‌کرد. دقیقاً به خاطر همین بود که در آن زمان با تکرار بیشتر یک کلمه کلیدی، رتبه گرفتن خیلی راحت‌تر اتفاق می‌افتاد و وب‌سایت شما در صدر قرار می‌گرفت. وب سایت‌هایی که با عنوان Site Audit شناخته می‌شوند، تجربه کاربری و طراحی سایت شما را از دیدگاه‌های مختلف نظیر سرعت سایت، مشکلات برنامه نویسی، لود فایل‌های مالتی مدیا، ریسپانسیو و غیره ارزیابی می‌کنند. در صورتی که بهینه سازی سایت شما به درستی انجام شده باشد، که این بخش مرتبط با سئو تکنیکال است، نمرات خوبی را در ارزیابی سایت خود با کمک پلتفرم‌های حسابرسی سایت (Site Audit) دریافت خواهید کرد. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به Google PageSpeed و GTmetrix و Ahrefs Site Audit اشاره نمود.

ما در آموزش پیشرفته سئو به شما خواهیم آموخت چگونه متوجه شوید که محتوای شما از الگوریتم ها پیروی می کند یا خیر. با توجه به این شرایط، بسیاری از شرکت هایی که وب سایت ایجاد کرده اند باید در گوگل دیده شوند و مشتریان لازم را جذب کنند و این کار فقط به یک صورت امکان پذیر است، یعنی وب سایت شما در صفحه اول گوگل باشد. با نود هزار عضو، جامعه کاربری سئو در Reddit به طور فعال درباره تمام چیزهای مرتبط با جست‌وجو، از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گرفته تا مرزهای سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بحث می‌کند. بیش از نود چهار هزار سوال در حوزه سئو در Quora ارسال شده است که یک منبع عظیم از داده‌ها است. اگر موضوعات مرتبط مانند ابزارهای سئو ، موتورهای جست‌وجو و بازاریابی وب را اضافه کنید، احتمالاً هر سوال سئو شما قبلاً در این انجمن بزرگ پرسیده شده است. با تیم وبلاگ‌نویسی Ahrefs که محتوای درجه یک و کاملا با کیفیت و خلاقانه تولید می‌کنند، همواره موضوع تازه‌ای آن‌جا وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید.

تیم بیزی لوک، با دانش فوق العاده نسبت به سئو، از تجربیات خود استفاده کرده تا به شما آموزش دهد چگونه سئو را یاد بگیرید و وب سایت خود را به صفحه یک بلکه لینک 1 گوگل قرار دهید، پس تا انتها با ما همراه باشید. آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که بتوانید یک کمپین بازاریابی واقعی و بودجه آن در دسترس شما باشد تا این کار را واقعا تست کنید؟ با چالش بازاریابی آنلاین گوگل می‌توانید این کار را کنید. این چالش شما را با خیریه‌هایی که به کمک در بازاریابی آنلاین نیاز دارند، جفت می‌کند. در این مدل دانشجویان فرصت یادگیری پیدا می‌کنند و خیریه‌ها از برخی خدمات بازاریابی‌ها بهره‌مند می‌شوند. جالب است بدانید گوگل به شما 10,000 دلار برای هزینه تبلیغات می‌دهد تا کمپین را شروع کنید.

طبیعتاً شروع هر کاری در ابتدا سخت و دشوار است و برای رسیدن به موفقیت در آن باید سختی‌های زیادی کشید؛ بنابراین شما در قدم اول باید به سمت یادگیری سئو بروید و سعی کنید مفاهیم اصلی آن را «درک» کنید و در ادامه با تمرین و تلاش، به کسب تجربه بپردازید. البته در بیشتر کلمات کلیدی معمولاً رقیبان اصلی ما به 2 یا نهایتاً 3 صفحه اصلی محدود می‌شوند و ما باید تمرکزمان را روی رتبه‌های برتر قرار دهیم؛ زیرا هنگامی‌که از این وب‌سایت‌ها بهتر باشید، به معنای این است که از تمامی آنان بهتر هستید. کار سختی است زیرا اطلاعات زیادی در مورد موتورهای جستجو و نحوه عملکرد فرآیند بهینه‌سازی وجود دارد و در ابتدا این امر می‌تواند بسیار مشکل باشد. به‌صورت کلی برای اینکه یک وب‌سایت رتبه‌های خوبی در گوگل داشته باشد، باید یکسری کارها را انجام دهد که ازنظر این موتور جستجو درست و خوب است و درنهایت به‌مرورزمان آن سایت را به رتبه‌های بهتری می‌برد که به این فعالیت‌ها، سئو میگوییم. موتورهای جستجو مانند گوگل از ربات‌های وب (که به آن‌ها عنکبوت‌ نیز گفته می‌شود) استفاده می‌کنند تا وب‌سایت‌ها را در سراسر اینترنت کشف و بازدید کنند.

ازاین رو خزنده‌های گوگل ابتدا به دنبال آن‌ها بوده و اگر در ابتدای عنوان با کلمه کلیدی روبه رو شوند، یک پوئن مثبت برای سایتان در نظر می‌گیرند. حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت، خلاصه‌ای از مطالب صفحه را که همان توضیحات متا هستند خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضح‌تر بوده و موضوع  صفحه را به خوبی به کاربر تفهیم کند، احتمال آن که کاربر به صفحه وارد شود را نیز بیشتر می‌کند. از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد تا کاربر تجربه بهتری از سایت داشته و از این طریق بتوان رتبه‌ی سایت را در گوگل بهبود داد. در سال‌های اخیر تعداد کاربران و افرادی که سایت‌ها را با گوشی همراه خود دنبال می‌کنند بسیار بیشتر شده است. این موضوع به حدی است که ترافیک برخی از سایت‌ها در بازه درصد به این کاربران اختصاص دارد.

نرخ تبدیل در دنیای امروز سئو بسیار اهمیت بیشتری دارد در حالیکه در گذشته توجه زیادی به آن نمیشد. خیلی عجیب است که بدانید حدود 75 درصد افراد وقتی چیزی را در گوگل جستجو میکنند روی 3 لینک اول کلیک میکنند. به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربرد‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. درست یا اشتباه بودن این مطالب مشخص نیست و می‌تواند گاهی اوقات یک باور اشتباه یا روش منسوخ شده را در ذهن شما ایجاد نماید که در نهایت منجر به تباهی سایت شما گردد. به طور کلی هنگامی که یک سایت به خوبی لود نمی‌شود و عکس‌های آن به نمایش در نمی‌آیند، متن جایگزین تصویر به جای تصویر قرار می‌گیرد.

یعنی انکر تکست یکسری کلمات هستند که شما با کلیک بر روی آنها، وارد صفحه دیگری از همان سایت یا یک سایت دیگری می‌شوید که معمولا در اکثر سایت‌ها، با رنگ‌های مختلفی (معمولا آبی) نشان داده می‌شود. در برنامه تولید محتوا، همه نکاتی به مانند تعداد کلمات، چگالی کلمات، آلت تصاویر، هدینگ‌ها و مخصوصا تاریخ انتشار محتوا مشخص می‌شود و اینکه همه چیز بر اساس یک نظم خاصی انجام می‌شود هم خودش یک نکته مثبت در سئو به شمار می‌رود. درواقع بازاریابی محتوا بهترین و مقرون بصرفه‌ترین روش برای به دست آوردن مشتریان و افزایش فروش است. در kwfinder شما کافی است که کلمه مدنظر خودتان را وارد کرده و سپس kwfinder نیز تمامی کلمات مربوط به کلمه شما را برایتان آمده و به همراه یکسری اطلاعات به مانند آمار کلمات لیست می‌کند. البته در صورت استفاده از کلمات انگلیسی، باید معادل کلمه کلیدی خودتان را به انگلیسی در عنوان، ذکر کنید.

برای بهینه‌سازی محتوا، ابتدا محتوای باکیفیت و مرتبط با کلیدواژه‌های هدف تولید کنید. از کلیدواژه‌ها به صورت طبیعی در عناوین، سرصفحه‌ها و متن اصلی استفاده کنید. همچنین متا تگ‌ها و توضیحات متا را بهینه‌سازی کنید و از تصاویر و ویدئوها برای افزایش جذابیت محتوا استفاده کنید. برای این کار، ابزارهایی مثل Google Keyword Planner یا AnswerThePublic را امتحان کن. مثلاً وقتی عبارت های پرجستجویی مثل “فراگیری سئو مبتدی” را پیدا کردی، روی همان ها تمرکز کن و محتوایی بساز که ارزشمند و کاربردی باشد.

برای مثال، یک صفحه خدمات یا محصول در یک شرکت فناوری باید کلمات کلیدی تعاملی را هدف قرار دهد، در حالی که یک پست وبلاگ باید بر کلمات کلیدی اینفورمیشنال تمرکز کند. اگر قبل از نوشتن محتوا و بهینه‌سازی صفحات، کلمات کلیدی احتمالی را در گوگل جستجو کنید، می‌توانید هدف جستجوی کاربران را از روی نتایج مشخص کنید. محتوای بهینه‌شده برای SEO باید شامل کلمات کلیدی منتخب باشد و در عین حال، ارزش و اطلاعات مفیدی را برای کاربران فراهم کند. متخصصین SEO برای حفظ کیفیت محتوا همزمان باید توجه داشته باشند که محتوا خوانا و جذاب باشد. بهینه‌سازی محتوا نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت را بهتر فهمیده و رتبه‌بندی کنند، بلکه به بهبود تجربه کاربران نیز می‌انجامد. سئو برای افراد مبتدی که علاقه‌مند به امور کامپیوتری باشند، می‌تواند علاوه بر شغلی جذاب به درآمد خوبی منتهی شود.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/