آموزش جامع سئو رایگان

برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ آموزش سئو رایگان!

همچنین باید لیست کلمات کلیدی را با توجه به معیارهای مختلفی مانند میزان جستجو، رقابت، ارتباط، نرخ تبدیل (CTR) و غیره ارزیابی و رتبه‌ بندی کنیم. ببینید تو مرحله اول تنها کاری که شما باید انجام بدید اینه که بدونید کاربران یا مشتریان وب سایت شما دنبال چی هستن و تمام. شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که برخی از شرکت ها و صاحبان کسب و کار به دلایل مختلف نمی توانند به آموزش سئو بپردازند. یادگیری سئو می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های تبلیغاتی شود. آموزش سئو در وب سایت ما یعنی پی ام سئو به صورت جز به جز از تعاریف اولیه تا پیشرفته ترین مطالب توسط پدرام ظفریان( متخصص و مدیر سئو وب سایت پی ام سئو) انجام میشود.

برای افزایش احتمال نمایش پادکست‌های خود در نتایج گوگل، می‌بایست آنها را در گوگل پلی موزیک منتشر نمایید. توجه کنید که در فایل Robots یا غیره، نباید خزنده‌های گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید. پس از بروزرسانی‌هایی که با آمدن الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا ایجاد شدند، بسیاری از سئوکارها به این نتیجه رسیدند که لینکسازی تنها راه حل برای بالا بردن رنگ سئو در گوگل نیست. یکی از مهم‌ترین عناصر از نظر گوگل در غنی کردن محتوا، ویدیو می‌باشد که در استراتژی‌های بازاریابی نیز استفاده می‌شوند. ریپورتاژ خبری یا ریپورتاژ آگهی از دیگر موارد مهم و کلیدی است که باید در آموزش سئو پیشرفته بیش از پیش با آن آشنا شوید تا از مزایای متفاوت آن برای تسریع روند سئو و اعتبارتر شدن سایت‌ها استفاده کنید. به طور کلی می‌توان گفت که ریپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات متنی است که شما در یک سایت پرمخاطب قرار می‌دهید.

تحلیل و بررسی نیاز کاربران یکی از مهمترین کارها در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی سایت است که در آن یوزر اینتنت یا همان مقصود کاربر را برای کیوردها مشخص می کنیم. همانطور که میدانید موتورهای جستجوگر یک بخش مخصوص جستجو در میان عکس ها دارند که در آن فقط تصاویر مربوط به عبارت جستجو شده را نمایش می دهند. قبل تر ها شعار محتوا پادشاه است در بین سئوکاران خیلی باب بود، اما با گذشت زمان همه متوجه شدیم که محتوا به تنهایی نه تنها پادشاه نیست بلکه خواجه دربار هم نیست. آکادمی دی ام روم، مرجع حرفه‌ای برای آموزش‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب‌سایت، سئو، و راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی است. با ارائه دوره‌های جامع، کاربردی و پشتیبانی مستمر کمک می‌کنیم تا در مسیر رشد پایدار گام بردارید.

ابزارهای ردیابی بک لینک اطلاعات زیادی به ما از نحوه لینک سازی رقبا و خودمان می دهند. همچنین ابزارهایی برای بررسی میزان فعالیت رقبا در سایت های دایرکتوری و شبکه های اجتماعی موجود است که اطلاعات قابل توجهی به ما می دهد. زمانی که مجموعه سایت هایی را به منظور لینک سازی ایجاد می کنیم و در آن مطالب مرتبط یا نزدیک با سایت هدف قرار می دهیم ما دارای یک پی بی ان هستیم. شبکه لینک های خصوصی جزء روش های کلاه سیاه می باشد اما در صورت ایجاد و نگهداری اصولی سایت ها می تواند برگ برنده ما در حوزه های پر رقابت باشد. در سئو اگر ما در کنار فعالیت های معمول یک سری فعالیت ها جهت افزایش اعتبار سایت به شکل کاملا طبیعی انجام دهیم که ریسک آن کم باشد و قابل ردیابی نباشد در دسته سئوکاران کلاه خاکستری قرار میگیریم.

شما می‌توانید با یادگرفتن سئو به راحتی، هر سایتی را به صفحه اول گوگل رسانده و به آن کسب و کار کمک کنید تا درآمد خود را چندین برابر افزایش دهند. با آموزش سئو شما می توانید با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به راحتی به درآمد برسید؛ زیرا با ورود ویروس کرونا، گستره فضا و مسیر رشد دنیای دیجیتال چندین برابر شد. به همین خاطر است که امروزه اکثر کسب و کارها به این نکته پی برده‌اند که باید به صورت آنلاین هم فعالیت کنند. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد.

این مفهوم اهمیت بالایی در بهبود رتبه‌ بندی صفحات وب در موتورهای جستجو دارد. برای یافتن کلمات کلیدی که پتانسیل نمایش در قطعه‌های ویژه دارند، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. ابزارهایی مانند kwfind.net می‌توانند به شما کمک کنند تا سوالات رایج مرتبط با کلمات کلیدی هدف خود را شناسایی کنید. این ویژگی فرصتی برای جذب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک (CTR) ایجاد می‌کند، حتی اگر سایت شما بهینه‌سازی کامل برای رتبه اول را نداشته باشد. ساختار وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند در آن حرکت کنند.

اگر می‌خواهید تخصصی در این حوزه کار کنید و شغل سئو را برای آینده‌تان انتخاب کنید، باید در دوره‌های تخصصی و عملی سئو شرکت کنید. به لینکی که از سایت دیگه ای به سایت شما داده شده بک لینک گفته میشود. اما اهمیت سرچ کنسول گوگل در بخش بخش سئو باعث شد تا در این بخش به توضیح آن بپردازیم. مثلا الان من با انکرتکست “اینجا کلیک کنید” به صفحه اصلی فرین اکادمی لینک میدهم. عدد 912 تعداد نظرات و 4.9 هم میانگین نمره کاربران به صفحه ایران هاست است. هرچند که همیشه نوشتن یک محتوای سئو شده به تنهایی نمیتواند مارا به رتبه های برتر گوگل برساند.

با انواع لینک‌ها آشنا شده و طریقه صحیح لینک‌سازی داخلی و خارجی را فرا می‌گیریم. به نحوه و اصول صحیح درج تصاویر در سایت پرداخته و نکات سئو تصاویر را بازگو می‌کنیم. به عنوان مثال قصد ما از تولید محتوا این است که بر کاربران هدف خود تأثیر مثبت بگذاریم و آنها را جذب سایت خود کنیم تا بتوانیم از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنیم. سئوی کلاه سفید، مجموعه تکنیک‌های استاندارد و اصولی در بحث سئو است که تمرکز اصلی آنها روی جذب هدفمند کاربران واقعی در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت ممکن می‌باشد. نکته قابل ذکر این است که سئو محلی به کسب و کارهای کوچک بسیار کمک می‌کند. در حالی که بسیاری از کسب و کارها از این قابلیت فوق‌العاده بی خبر هستند.

یک سری کارها در سئو وجود دارند که انجام آنها ریسک بالایی ندارد مثل فعالیت و لینک سازی در دایرکتوری ها که در دسته سئو کلاه خاکستری قرار میگیرند. سئو کلاه سفید مثل بچه عینکی و درس خوان کلاس است که روی نیمکت اول کلاس نشسته و در امتحانات تقلب نمی کند. در سئو هم اگر هیچ فعالیت مشکوکی برای لینک سازی انجام ندهیم و منتظر بمانیم تا کاربران به صورت خودجوش به ما لینک بدهند در دسته سئوکاران کلاه سفید قرار می گیریم. تیم سئو آکادمی دی ام روم، در این مقاله جامع، سعی داشت تا شما را با اصول اولیه سئو آشنا سازد. با مطالعه فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل در سال 2022، می‌توان نتیجه گرفت که هنوز هم سئو خارجی عاملی تاثیرگذار در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها محسوب می‌گردد.

معیاری به نام سختی کلمه کلیدی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در 25 سال گذشته، موتورهای جستجو از ارزیابی متن محور به عصر یادگیری ماشینی حرکت کرده اند. مرور فهرستی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار،…) می‌تواند راهی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی Google و SEO در طول سال‌ها باشد. خزیدن فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو به طور مداوم تمام صفحات وب را اسکن می کنند. موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد کمک می کند اطلاعات را در اینترنت پیدا کنند.

با توجه به تجربیات بدست آمده سئو به معنی ایده پردازی، بازی با کلمات کلیدی و نوشتن محتوای با کیفیت و چیدمان کلمات کلیدی در متن محتوا به گونه‌ای که به جملات آسیب نرساند. از سال ۲۰۱۲ زمانیکه گوگل اعلام نمود هوش مصنوعی خود را وارد مدار جستجوی خود کرده این حدس زده می‌شد که یک روزی ربات‌های گوگل دقیقا مثل یک انسان رفتار کنند. با استفاده از این جعبه ابزار می‌توان سریع‌تر فرآیند بهینه سازی را پیش برد. برای مثال اگر می‌خواهید کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکار خود را تهیه کنید می‌توانید از ابزارهای Keyword Planner، Keyword Planner، Keywordtool.io، SEMrush  استفاده کنید. همچنین برای بخش فنی سایت و تجزیه و تحلیل سایت خود ابزارهایی مانند سرچ کنسول، اسکریمینگ فراگ، page speed insight و گوگل آنالتیکس کاربردی است.

این باعث می شود مقالاتی که جدید منتشر می‌شوند از سایدبار لینک‌های زیادی دریافت کنند و اعتبار مناسبی کسب کنند. می‌توانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آن‌ها دسترسی بدهید. هر نویسنده با دسترسی خود می‌تواند وارد ابزار شود و صفحاتی که باید منتشر کند را مشاهده کند. با انجام این کارها لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به کلمات بذر را دریافت خواهید کرد. حالا در بخش بالا؛ سمت راست صفحه از لیست کلمات کلیدی خروجی اکسل بگیرید. البته پیشنهاد من این است دروس بالا را به صورت گام به گام طی کنید تا یادگیری بهتر و کامل‌تری داشته باشید.

در این صورت، می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های فریلنسری یا شبکه‌های اجتماعی مشتریان خود را پیدا کنید. ایجاد وب‌سایت شخصی و ارائه خدمات سئو در آن نیز یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از سئو است. در این وبینار کاربردی و پروژه محور، من به شما نشان می‌دهم که چگونه می‌توانید از سرچ کنسول گوگل برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان بهره‌برداری کنید. این ابزار به طور جامع در جلسات تحقیق کلمات کلیدی دوره سئو شرح داده شده است. پاندا با هدف افزایش رضایت کاربران محتواهای بی کیفیت را از نتایج حذف می کند و به محتواهای مفید رتبه بهتری می دهد. اطلاعات کامل را می توانید در صفحه آموزش الگوریتم پاندا بخوانید.

شاید برایتان جالب باشد که چرا برای آخرین هدینگ محتوا، این عبارت انتخاب شده است. آموزش رایگان سئو نه تنها یک سکوی پرتاب نبوده، بلکه یک موشک پرتاب برای افرادی بود که تا این قسمت با ما همراه شدند. باتوجه به تجربه تیم دی ام روم، سئو خارجی به میزانی قدرتمند است که می‌تواند احتمال اینکه صفحات شما در صفحه اول گوگل، نمایش داده شود را به میزان 50درصد افزایش دهد. خاطرنشان می‌کنیم درصورتی که شما با یک استراتژی دقیق به سئوی خارجی سایت بپردازید، تاثیرات مثبت چند برابری را به همراه خواهد داشت. بررسی این قدم از آموزش سئو سایت، شاید آسان بنظر برسد؛ اما کاملاً اشتباه است.

با توجه به اینکه مقالات کیوردهای لانگ‌تیل معمولا کوتاه هستند، خیلی از افراد نمی‌توانند محتوای بیش از ۵۰۰ کلمه بنویسند. شما سعی کنید حتما مقدمه قوی بنویسید و دیگر اطلاعات ارزشمند وارد کنید تا محتوای صفحه زیر ۱۰۰۰ کلمه نباشد. علاوه بر نکاتی که در آن فصل آموختید؛ نکات زیر را هم در سایت محتوا محور پیاده‌سازی کنید. در ساختارسازی سایت‌‌های محتوا محور ۲ فاکتور بسیار مهم را باید مورد توجه قرار دهیم. البته برای انجام این کار نیاز دارید تا به تعداد کافی محتوا تولید کرده باشید و سپس این محتواها را در یک صفحه با رابط کاربری عالی در کنار هم جمع کنید و لینک دهید.

این رو گفتم تا اهمیت اون رو هم در عمل درک کنید و بدونید که از زبان یه متخصص سئو می‌شنوید که ۷ سال فقط توی همین حوزه کار نکرده، بلکه زندگی کرده. هر روز تعداد جستجوها بیشتر میشه، هر روز تعداد رقبا بیشتر میشه، هر روز قدرت رقبا افزایش پیدا می‌کنه، هر روز الگوریتم‌های موتورهای جستجو تغییر می‌کنه و هر روز وبسایت‌ها بین نتایج بالا و پایین میشن. این اتفاق‌ها شرایط رو سخت نمی‌کنه، تغییرات بین نتایج فقط امید برای کسب رتبه رو بیشتر می‌کنه. وجود رقبا بهترین نعمته؛ چون که می‌تونه بزرگ‌ترین درس‌ها رو به شما بده. در صفحه ۱ گوگل درس‌های پنهان خیلی زیادی وجود داره که بعضی وقتا نیازه صرفا جستجو کنید و به نتایج خیره بشید، تا یاد بگیرید. برای پاسخ به سوال اول یعنی یادگیری سئو سایت در گوگل رو از کجا شروع کنیم خیلی ساده‌ست، پاسخ اینه که از همین جا و از همین خط به بعد با .

در فصل سئو تکنیکال توضیح دادم در صورتی که آدرس‌های سایتتان قبلا با http ایندکس شده‌اند چه کاری باید انجام دهید. البته با افزونه رنک مث هم می‌توانید کار کنید اما من یواست را ترجیح می‌دهم. توصیه می کنم به محض اینکه دکمه انتشار محتوایتان را زدید؛ آدرس صفحه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. درست است که بک‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی نوفالو هستند اما شبکه‌های اجتماعی اتوریتی بالایی دارند و چنانچه در حجم گسترده؛ بک‌لینک نوفالو از شبکه‌‌های اجتماعی بگیرید؛ می‌تواند تا حدی موثر باشد. افرادی که نظرشان را برای شما ارسال کرده‌اند احتمال خیلی بیشتری دارد به صفحه‌ای بک‌لینک بدهند که نظرشان در آن وجود دارد. در کیس‌استادی‌ها شما نیاز دارید که مرحله رسیدن به یک نتیجه را به صورت گام به گام توضیح دهید.

به مراحل بهینه سازی سایت برای ایندکس و خزش راحت‌تر موتورهای جستجو سئو تکنیکال گفته می‌شود. بهینه سازی کدها، ساخت نقشه سایت و ساخت و ایجاد فایل روبوت از جمله مهمترین اقدامات بهینه سازی سئو تکنیکال می‌باشد. این بخش از سئو به محتوا ارتباطی ندارد و به زیرساخت وب سایت می‌پردازد. (متن یا موضوعی که کاربر در موتورهای جستجوگر به دنبال پاسخ آن است را کوئری [query] می‌گویند). نکته ای در اینجا وجود دارد این است که چرا می‌گوییم، “مجموعه اقدامات”؟ عبارت مجموعه اقدامات را به این دلیل استفاده می‌کنیم که سئو تنها یک فعالیت یا دکمه نیست که با فشردن آن کل وب سایت بهینه شود.

؟ هرچند که ممکن است در این صفحه محتوای خوبی نوشته شده باشد اما صفحه برای شما بارگزاری نشده است. همچنین حداقل یکبار و حداکثر دوبار از کلمه کلیدی خود در بخش مقدمه استفاده کنید. وجود چگالی مناسب کلمات در متن یکی از عوامل موثر بر رتبه بندی می‌باشد. از مشخصه‌های یک صفحه خوب، داشتن محتوای کاربرپسند و مورد تایید بودن برای الگوریتم‌های گوگل است. یک محتوای خوب شامل متن به میزان کافی، تصاویر مناسب که خود شامل اینفوگرافیک، تصاویر جذاب و درگیرکننده ذهن و …، فیلم و ویدیو با زمان بندی مناسب، و وجود پادکست صوتی می‌باشد.

شاید بهتر است بدانید بهینه سازی سایت می تواند نقطه عطف رشد و پیشرفت کسب و کار شما می شود و خیلی سریع می توانید از آن به درآمد خوبی دست پیدا کنید. در ادامه ی بخش فیلم کوتاه آموزش سئو را برایتان قرار دادیم تا کمی با این مفاهیم بصورت تصویری آشنا شوید. از آنجایی که بسیاری از افراد به دنبال آموزش رایگان سئو هستند و می خواهند این دوره را رایگان تهیه کنند ما بخشی از این دوره را رایگان برای شما عزیزان قرار دادیم. تیم کاسب باشی بر این باور است که اگر آرزویی در سر دارید می توانید با تلاش پی در پی به آن برسید و فقط این شما هستید که مسیر رشد را میسازید. پس برای اینکه بتوانید در این مسیر پیشرفت کنید پیشنهاد می کنیم تا حتما روی خودتان سرمایه گذاری کنید و در دوره فیلم آموزش سئو شرکت کنید. درک نیت پشت جستجوهای کاربران بخش حیاتی دیگری از فرآیند آموزش صفر تا صد سئو رایگان است.

این مرحله برای درک عمیق‌تر نحوه تاثیرگذاری سئو بر عملکرد وب‌سایت‌ها و بهبود مستمر استراتژی‌های بهینه‌سازی حیاتی است. گوگل این نوع سئو را تشویق می‌کند و وب‌سایت‌هایی که از این روش‌ها پیروی می‌کنند، معمولا در طولانی مدت رتبه‌های بالاتری کسب می‌کنند. توجه کنید که سئو کلاه سفید بسیار زمان بر است و برای کسب و کارهایی که زمان کم و بودجه محدودی در اختیار دارند ممکن است چالش‌ برانگیز باشد. فاکتور مهمی در آموزش سئو خارجی و بک لینک سازی وجود دارد به نام انکرتکست. انکرتکست یا Anchor Text کلمه یا عبارتی است که با استفاده از آن، بک لینک خود را می سازید و از این رو انتخاب انکرتکست درست و مرتبط برای بک لینک سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به هر اقدام و عملی که بیرون از وب سایت انجام می‌دهیم تا رتبه و جایگاه سایت افزایش پیدا کند سئو خارجی می‌گویند. یکی از بزرگترین و مهم‌ترین آپدیت‌های گوگل ارائه الگوریتم برت در سال 2019 بود. این الگوریتم همانطور که در قسمت بالا ذکر شد جهت تفکیک بهتر کلمات کلیدی و همچین درک بهتر مفهوم کلمات در تمامی زبان‌ها ارائه شد. پس هم‌اکنون باتوجه به شناخت و اهمیت این دستورالعمل‌ها به سراغ آنها می‌رویم تا با یادگیری تمامی این اصول ذکرشده بتوانیم بهترین و بالاترین امتیاز را از این الگوریتم‌ها دریافت نماییم. ابتدا نام این الگوریتم‌ها را ذکر می‌کنیم و سپس درباره وظایف هر الگوریتم توضیحاتی کوتاه ولی جامع ارائه خواهیم داد.

همواره تکنیک‌های زیادی بصورت تجربی به دست آمده که هر کدام از آنها در دسته‌های مختلفی قرار دارند و باز هم به سه قسمت سئو کلاه سفید، سئو کلا سیاه و سئو کلاه خاکستری دسته بندی می‌شوند. هر کدام از تکنیک‌هایی که تا به حال اجرا شده جزء سه دسته بالا قرار دارند و هر کدام بنا به تجربیات کاربران می‌تواند مفید و یا به شدت سایت شما را دچار آسیب کند. اما چرا ما به این سه بخش اشاره کردیم؟ خب لازم است بهترن با ساختار انواع سئو آشنا شوید تا در آینده دچار مشکل نشوید. در بخش دوم آموزش رایگان سئو یاد خواهید گرفت که موتور جستجو چیست و چگونه کار می کند. الگوریتم های موتورهای جستجو را بررسی خواهیم کرد و با نحوه رتبه بندی آن ها آشنا خواهیم شد.

کافی است کمی تارخچه دیجی کالا را مطالعه کنید تا اهمیت سئو در کسب و کارهای آنلاین را درک کنید. سایت‌هایی مثل Hotjar، Smartlook و microsoft clarity ابزارهای قوی برای استفاده کردن از نقشه حرارتی هست. همین ابزارها قابلیت ضبط رفتار کاربران (Recordings) توی سایت رو هم دارن. یه راه عالی و جذاب برای اینکه متوجه بشید کاربرانتون دقیقا چه کاری رو انجام میدن. نسخه رایگان سایت Hotjar از نظر تعداد ضبط شما رو محدود می‌کنه؛ ولی نسخه رایگان سایت Smartlook از نظر زمانی شما رو محدود می‌کنه و می‌تونه فعالیت بی‌نهایت کاربر شما رو رکورد بکنه. تکنیک‌هایی مثل infinite scroll که برای دیدن بیشتر موارد موجود توی یه صفحه، مثل سایت Pinterest.com، با یه‌کم اسکرول کردن مرورگر انجام میشه.

لینک‌سازی داخلی، یافتن آنچه کاربران و گوگل در وب‌سایت به دنبال آن هستند را آسان‌تر می‌کند. در حقیقت، لینک‌های داخلی همان ساختارها و بنای اصلی وب‌سایت و یکی از مفاهیم کلیدی در آموزش سئو سایت به شمار می‌روند. این روش بر پایه رعایت اصول و قوانین موتورهای جستجو استوار است و با تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند برای کاربران، به بهبود رتبه وب‌سایت در درازمدت کمک می‌کند. به بهینه سازی برای بهبود جایگاه در نتایج محلی گوگل، یا همان نتایج وابسته به محیط جغرافیایی کاربر، سئو محلی یا لوکال سئو می‌گویند. الگوریتم کبوتر، الگوریتمی است که به بررسی محتوای سایت برای رتبه بندی در نتایج محلی می‌پردازد. طبق گزارش گوگل بیش از یک سوم ورودی‌های سایت‌ها از طریق سئو محلی است، در صورتی که وب سایت‌ها از عنوان محلی در تایتل خود بهره ببرند، ورودی‌ها می‌تواند تا 50 درصد افزایش یابد.

با افزایش استفاده از اینترنت و خریدهای آنلاین پس از پاندمی کرونا، ارزش و اهمیت سئو سایت نیز بالاتر رفته است. از این رو، داشتن یک استراتژی سئو مناسب می تواند تمام کسب و کار آنلاین شما را به طور مثبتی تحت تاثیر قرار دهد. اگر می خواهید تبدیل به یک سئو کار حرفه ای شوید باید با انواع بک لینک ها آشنایی کامل داشته باشید و بنا به شرایط سایت خود، به میزان لازم بک لینک سازی انجام دهید. داشتن محتوای تکراری می تواند بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. اگر محتوا تکراری بوده و در بیش از یک URL در اینترنت قابل مشاهده باشد، برای ربات های گوگل قابل تشخیص نخواهد بود که کدام یک از ادرس ها نیز دارای ارزش بوده و باید آن را در رتبه بالاتری قرار دهد.

اگه دوست دارید ۰ تا ۱۰۰ این ابزار رو بدونید، بهترین دوره ویدیویی سرچ کنسول به شما پیشنهاد میشه. فقط میزفا برای یاد دادن سئو کافی نیست؛ هر چند سعی کردیم کامل باشیم و با آموزش سئو از پایه‌، شما رو از هر منبع دیگه‌ای بی‌نیاز کنیم. هر چند شما اگه همین آموزش های سئوی سایت ما رو بخواید صحیح پیاده سازی کنید، ماه‌ها از شما زمان می‌گیره. تکنیک‌های زیادی توی سئو وجود داره که بستگی به نوع اهداف، نحوه اعمال و میزان اجرای این تکنیک‌ها متفاوته. هر چند اصولا هدف اصلی و نهایی سئو کردن هر سایتی، یکسانه و اون هم کسب رتبه‌های برتر در نتایج موتورهای جستجو هست. در دوره جامع سایت آموزش سئو، صفر تا صد مفاهیم ضروری برای یادگیری سئو، به ساده‌ترین زبان ممکن ارائه شده است.

رپورتاژ آگهی خود کلاه سیاه است که معمولا بین ایرانیان رواج بسیاری دارد. رپورتاژ آگهی نوعی خرید لینک است و خرید و فروش لینک خط قرمز گوگل محسوب می‌شود. هرکدام از این اقدامات ریز اقدامات زیادی دارد که همگی جزو سئو داخلی یا آن پیج سئو محسوب می‌شود. به تمامی فعالیت و اقدامی که داخل سایت خودمان انجام داده می‌شود که ارتقای رتبه و جایگاه داشته باشیم سئو داخلی می‌گوییم. دقت کنید به هیچ وقت وجه نباید با دیدن این آمار و ارقام تمرکز 100 درصدی خود را روی سئو بگذاریم و از سایر روش‌های کسب درآمد غافل شویم.

Robots.txt یک فایل متنی با فرمت txt هست و شما می‌تونید با نرم‌افزار ساده Note ویندوز، این فرمت رو بسازید. کاری که میشه در این فایل انجام داد تعریف یه سری خط‌مشی‌ها برای خزنده‌ها و ربات‌هاست. اینکه به ربات بگید این صفحات از سایت من رو خزش نکن؛ و یا فقط این صفحات خزش بشن رو می‌تونید توی این فایل تعریف کنید. و اگه در رتبه ۲ باشید، ۱۵ درصد از جستجوهای دسکتاپ و ۱۳.۵ درصد از جستجوهای گوشی وارد وبسایت شما میشن و برای رتبه ۳ این اعداد به ترتیب دسکتاپ و گوشی ۱۰ و ۹.۵ درصد هست. مسیر کاربران در جستجو خیلی ساده‌ ولی مهمه، برای همین بهتره یه مروری داشته باشیم.

حتی اگر قرار است سئو را برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان یاد بگیرید تا از این طریق صفرتاصد همه کارها را خودتان پیش ببرید، باز هم این مسیر آموزش سئو برای شما جواب می‌هد. شما می‌توانید برای آموزش صفر تا صد سئو، در مسیر زیر همراه ما شوید و مهارت‌ خود را به‌عنوان متخصص سئو در این زمینه تقویت کنید. اولین مرحله سئو، تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب بر اساس جستجوهای کاربران است. سپس باید عناصری مانند عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، سرتیترها و متن اصلی بهینه‌سازی شوند تا کلمات کلیدی به طور موثر پوشش داده شوند. Google Analytics یک ابزار بسیار قدرتمند برای درک بهتر رفتار کاربران و بهینه‌سازی عملکرد وب‌سایت است. یکی از مراحل مهم سئو تکنیکال، بهینه‌سازی ساختار و ناوبری سایت است.

زمانی که لینک مورد نظر به صفحه ای که وجود ندارد یا پاک شده است  (404 است) اشاره می کند میگوییم لینک شکسته است و باید اصلاح گردد. سئو لوکال  بحث پیشرفته ای است که شرح همه موارد آن در این صفحه از سایت نمی گنجد، هرکدام از این مراحل در صفحه اختصاصی سئو لوکال  به ریز شرح داده شده اند. هنگامی که صحبت از محتوا می‌کنیم دقیقا منظورمان محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و پادکست است. به عبارت دیگر تمامی محتوایی که در صفحات ما درج و اضافه می‌شود حکم محتوا را دارد و اثربخشی بالایی بر سئو دارد. ✅ شما باصرف زمانی بین 6 ماه الی یکسال می‌توانید به تسلط بالایی در سئو دست پیدا کنید. کاربر با قرار دادن این عبارات قصد بررسی و تصمیم گیری نهایی دارد.

از سوی دیگر آموزش کسب درآمد از سئو می‌تواند دریچه‌ای از مهارت‌ها و فرصت‌ها را باز کند که هرفرد بسته به توانایی خود، قادر است به نحوی از آن استفاده نماید. آموزش سئو می‌تواند شما را به یک متخصص سئو برای ارائه خدمات آنلاین بهینه سازی سایت تبدیل کرده یا آنکه درآمد و فروش‌تان را از طریق سئو سایت‌های فروشگاهی،‌ شرکتی و برندسازی آنها بیشتر کند. این کار هم به صورت پروژه‌ای، سهیم شدن در سود فروش (گرفتن پورسانت)، هم با آموزش و یا ارائه خدمات مشاوره سئو قابل انجام است. وقتی که ما یه لینکی رو می‌سازیم، در واقع لینک بیلدینگ (Link Building) یا لینک سازی کردیم. ربات‌های موتورهای جستجو به کمک همین لینک‌ها به خزیدن خودشون ادامه میدن و از نظر سئو لینک اهمیت خیلی زیادی داره و جزء فاکتورهای همیشه تاثیرگذار بوده. شما باید بتونید یک محتوای مناسب و کاربرپسند تولید کنید و در کنار اون، محتوای شما باید بهینه‌سازی هم بشه.

همیشه باید در حال یادگیری سئو باشید و هر مقاله در زمینه سئو را مشاهده می‌کنید، مطالعه کنید و همان مقاله را آنالیز کنید. در این بخش برخی لینک های تکمیلی مخصوصا کسانی که قصد دارند آموزش تخصصی سئو را دنبال کنند درج کردیم. خب امیدوارم از این دوره جامع سئو و البته کاملا رایگان لذت برده باشید. حالا وقتشه که دانش اندوخته خودتان رو ثبیت کنید و در آزمون سئو سایت میزفا شرکت کنید. اینو در نظر بگیرید که خود این ابزار خیلی گسترده و یه‌کمی پیچیده‌ست و ما توی کلاس‌های خصوصی نزدیک به حداقل ۳۰ ساعت آموزش برای این ابزار تهیه کرده‌ایم.

اگه در گوگل جستجو کنید که “بهترین انتخاب بین url فارسی یا انگلیسی” مقاله میزفا لینک اوله و اونجا به شکل خیلی کامل درباره آدرس صفحات توضیح دادیم. اما قصدمون این نیست شما رو به اون صفحه ارجاع بدیم و در همین‌جا خلاصه‌وار نکات مهم رو بیان می‌کنیم. شاید بپرسید متاتگ اصلا چه کاری می‌کنه؟ متاتگ‌ها محتوای وب سایت شما رو برای ربات‌های گوگل توصیف می‌کنن. مهم‌ترین متاتگ‌ها، متاتگ توضیحات (Meta Description) و متاتگ عنوان (Meta Title) هستن. خب توی این بخش از آموزش سئو برای افراد مبتدی و حرفه‌ای، سراغ بعضی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی می‌ریم.

برای آنکه بتوانید در آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)، سئو تخصصی را نیز بیاموزید، تجربه چالش‌های این حوزه مهم است. با انجام پروژه‌های تمرینی، تاحدی می‌توان در این بخش مهارت کافی را بدست آورد. کسب رتبه‌های بالاتر در کنار برندسازی، مشاهده مداوم سایت در نتایج برتر گوگل، پشتیبانی و پاسخگویی منظم، طراحی و دیزاین زیبای سایت از جمله مواردی هستند که می‌توانند به سرعت اعتماد کاربران را جلب کنند. پس از این رو برای رونق و پیشرفت سایتتان باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. در بخش اول، شما به تحقیق در مورد کلمات کلیدی و توسعه محتوای سازگار با سئو پرداخته و نخستین مراحل توسعه یک استراتژی موفق سئو را درک خواهید کرد.

درصورتی که یکی از مهم‌ترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است. چنانچه اشتراک‌گذاری مناسبی انجام دهید می‌توانید در همین ابتدا چندین بک‌لینک (هرچند نوفالوو) بدست آورید. البته ۸ نقطه‌ای که در بالا به آن اشاره کردم؛ حداقل فضاهای مهم از نظر گوگل است. بنابراین باید برای تولید محتوا استراتژی محتوایی عالی داشته باشیم. علاوه بر گوگل؛‌ ساختار بهینه سایت به کاربران سایتتان نیز کمک می‌کند اراتباط بهتری با سایتتان برقرار کنند. بعضی از صفحات که مهم‌تر هستند ده‌ها کلمه کلیدی با هدف جستجوی یکسان نیز خواهند داشت که به آن‌ها اختصاص یافته است.

حالا از اون اتفاق شانسی نزدیک به  چهار سال گذشته و من از شهریور ۹۹ کارشناس SEO شرکت دیوارم. من حجت مسگری هستم، سال 94 کار دیجیتال مارکتینگ و سئو رو شروع کردم و مشکلی که داشتم این بود که هزینه‌ی دوره‌های سئو برای من خیلی گرون بودن و این مشکل باعث شد روند یادگیری من به تاخیر بیفته. در این بخش؛ مطالب آموزش سئو به زبان ساده که قابل اجرا، جامع و کاربردی که حاصل تجربیات خودمان و از دیگر منابع معتبر سئو است را برای شما آماده کرده‌ایم. منظور من از تجربه کاربری در این بخش چیزی فراتر از سرعت سایت و https است. بعضی از سایت‌های محتوایی (مخصوصا قدیمی) ظاهر واقعا افتضاحی دارند.

توضیحات کامل در مورد بهینه سازی سایت و SEO را می‌توانید در مقاله سئو چیست دنبال کنید. به مجموع روش‌هایی که در سئو براساس اصول سئو پیاده سازی نشدن و هدف، تغییر روند طبیعی سئو هست تا بشه سریع‌تر به رتبه‌های برتر گوگل رسید، سو کلاه سیاه میگن. البته در بیشتر موارد گوگل متوجه میشه و با سایت متقلب برخورد می‌کنه. و اگه نیاز باشه سخت‌گیرتر رفتار کنه، صفحه اون وبسایت رو حتی پنالتی یا جریمه می‌کنه. واضح‌تر بگم، از نتایج به شکل طولانی مدت و یا حتی به صورت دائمی در کلمات کلیدی مورد نظر حذف میشه. پس ما قرار نیست با این دوره رایگان آموزش سئو‌، تکنیک‌های کلاه سیاه رو بهتون یاد بدیم و پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ‌وجه سراغ این ترفندها نرید.

به عنوان مثال شما هم اکنون در یک صفحه لندینگ پیج برای موضوع “آموزش سئو” قرار دارید که اطلاعات جامعی را در این خصوص برای شما ارائه کرده است. عدم انجام کیورد تارگتینگ و تمرکز روی کلمات غیرمرتبط، نرخ تبدیل را برای سایت شما به شدت کمتر می‌کنند. در نتیجه درآمدزایی سایت و جذب مخاطبان هدف به درستی انجام نمی‌شود. اگر قصد دارید صرفا به یادگیری این موضوع جدای از آموزش سئو بپردازید،‌ می‌توانید دوره آموزش تحقیق کلمه کلیدی را تهیه نمایید. از سوی دیگر، یکی دیگر از اصول بهینه سازی و آموزش سئو سایت، آشنایی با اجزای سایت است.


ناصر رسولی متخصص سئو اهل ارومیه