SEO چیست و چرا برای مدیریت حملات بازاریابی ایمیلی مهم است
سئو چیست؟ راهنمای 0 تا 100 سئو مقدماتی 2023 + چک لیست
راهاندازی سیستم کش و استفاده از هاستینگ قوی، نکات تاثیرگذار در افزایش سرعت سایت هستند. و مشکل اصلی اینجاست که حتی اگر این صفحات را تصحیح کنید مدت زمان بسیار زیادی طول میکشد (شاید ۶ ماه) که مشکل بوجود آمده برطرف شود. مثلا موفقیتی که به ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان هزینه نیاز داشت، با ۲ برابر این مبلغ کسب شود. مشاور سئو باید بتوانند KPIهای دقیق ارائه کند تا مشخص باشد از زمان همکاری تا پایان همکاری چه تاثیرات مثبتی داشته است. در این ویدیوی کوتاه نکاتی را در مورد معماری محتوایی در سئو توضیح دادهام.
اگرچه این روشها به تنهایی نمیتوانند بهبود کامل سئو را فراهم کنند، اما میتوانند یک پایه مهم برای بهینهتر کردن وبسایت شما باشند. سئو به شما امکان میدهد تا وبسایت خود را به گونهای بهینه کنید که گوگل بتواند آن را به درستی تجزیه و تحلیل کند و در نتایج جستجو نمایش دهد. این به شما کمک میکند تا به ترافیک مستدام و کاربران متعددی دسترسی پیدا کنید و در نهایت به موفقیت در آنلاین دست یابید. با بهرهگیری از سئو، شما وبسایت خود را به گونهای بهینه میکنید که در موتورهای جستجو به خصوص گوگل بهتر دیده شود. این به معنای این است که وبسایت شما در نتایج جستجوی مرتبط با محصولات یا خدمات شما به موقعیت بالا تری دست پیدا میکند.
یکی از اقدامات دیگری که باعث جذابیت بیشتر سایت و در نتیجه بهبود سئو میشود؛ قرار دادن بخش FAQ یا همان سوالات متداول است. کلیدواژه و کلمات کلیدی مرتبط را به صورت یکپارچه و گرامری در زیرعنوان و متن خود ادغام کنید، بدون استفاده بیش از حد از آنها. SERP ها را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید جستجوگرها چه سؤالاتی می پرسند، جستجوها و سؤالات مرتبط، قطعات ویژه ای که گوگل پیش بینی می کند جستجوگران روی آنها کلیک خواهند کرد و موارد دیگر. یک سایت دوستدار سئو مزایای زیادی دارد، از جمله جذب مشتریان بیشتر در سایت شما بازار هدف بدون اتکا به تبلیغات پولی. انکر تکست یا Anchor Text به متنی گفته میشود که در یک لینک قابل مشاهده است و شما میتوانید بر روی آن کلیک کنید.
این الگوریتمها تمام محتواهای سطح وب را بررسی کرده و موتور جستجو را با صدها فاکتور مختلف برای اولویت بندی صفحات وب سایتها کمک میکنند. موتورهای جستجو از همان زمان آغاز اینترنت، از الگوریتمها برای رتبه بندی صفحات استفاده میکردند. تاکنون و در اثر تکامل این مکانیزمها در 3-4 دهه گذشته، شاهد بیش از 18 الگوریتم مهم با آپدیتهای ریز و درشت بسیار زیادی هستیم. در این حالت، سئوکار با فریب موتور جستجو و بهینه سازی سایت خود بدون اضافه کردن ارزش خاصی به آن، سئو کلاه سیاه را انجام میدهد. اما کاربرد این روش در سئو چیست؟ این روش معمولا برای کسبوکارهایی استفاده میشود که میخواهند به صورت مقطعی و بسیار سریع در یک کیورد خاص، رتبهای را بدست آورده و سپس فروش خود را انجام دهند. مثلا میتوان به آژانس های مسافرتی در انتهای سال اشاره کرد که دامنههای بسیار زیادی را با سئو کلاه سیاه بر روی کلمات اصلی حوزه گردشگری بالا آورده و فروش بلیطها و تورهای خود را انجام میدهند.
لینکسازی داخلی فرایند لینک دادن از یک صفحه در وبسایت شما به صفحه دیگر است. پیوند داخلی به گوگل کمک میکند تا ساختار وبسایت شما و روابط بین صفحات مختلف را درک کند. متن جایگزین، توصیفی متنی برای تصاویر است که نه تنها دسترسی را بهبود میبخشد، بلکه در هنگام استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، به سئو کمک میکند. ایجاد تجربه بهتر برای بازدیدکنندگان وبسایت هم در این فرایند دخیل است. برخی از این موارد شامل بارگذاری سریع، سازگاری با موبایل و ناوبری آسان است. سئو در اصفهانهدف ما تنها خط ۱ نیست، بلکه افزایش ترافیک باکیفیت و تبدیل کاربران به مشتریان واقعی است تا کسبوکار شما به رشد پایدار دست یابد.
به عنوان مثال همانگونه که در تصویر بالا مشاهده میکنید ما بدون اینکه نام شخصیت هالک را در گوگل سرچ کنیم گوگل متوجه منظور ما شد این کار بدون Semantic Seo یا سئو معنایی غیر ممکن بود. Evergreen Content در حقیقت محتوایی است که هیچ وقت از مد نمیافتد. اگر بخواهیم دقیق در مورد آن صحبت کنیم میتوانیم این طور بیان کنیم که محتوای همیشه سبز همیشه قابل استفاده است و هیچ وقت از رده خارج نمیشود. زیرا بسیار تاثیرگذار، عمیق و بنیادی میباشد که طول عمر آن یک یا دو ساله است. به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد.
شما میتوانید از مجموعههای دولتی یا حتی خصوصی درخواست کنید از سایتشان به شما بکلینک بدهند. مثلا اگر این عبارت را از لاهیجان جستجو کنید، نقشههای گوگل؛ دوچرخهفروشیهای نزدیک شما را نمایش میدهند. گوگل با استفاده از الگوریتمهای خزش و ایندکس خود (مانند الگوریتم کافئین) تمام صفحات موجود در وب را خزش و ایندکس میکند. فاز اول این بخش که قبل از جستجوی کاربر انجام میشود، خزش و ایندکس صفحات است. مثلا وقتی در گوگل؛ عبارت «بادام» جستجو میشود، گوگل در کسری از ثانیه بررسی میکند؛ بادام چه نوع موجودیتی است.
برای کلیک خور کردن عنوانها میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید. دقیقا میدانید برای هر ایستگاه جستجو چقدر محتوا تولید کردهاید و با توجه به موضوع تجاری سایتتان میتوانید تصمیم بگیرید برای کدام ایستگاه محتوای بیشتری تولید کنید. مثلا اگر یک سایت در زمینه فروش عسل دارید و میدانید که مردم خیلی در مورد تشخیص عسل اصلی از تقلبی سوال دارند بیشتر در ایستگاه دوم متمرکز میشوید که در مورد فاز آموزشی است. البته این بدان معنا نیست که سایتهای تازه تاسیس کلمات کلیدی کوتاه را رها کنند و برنامهای برای آنها نداشته باشند. اتفاقا ساخت صفحه برای کلمات کلیدی رقابتی در همان اوایل کار باید انجام شود. منظورم این است فعلا توقعی برای کسب رتبه و دریافت ترافیک از این کلمات نداشته باشند.
قدرت دامنه بالاتر به معنای شانس بیشتر برای رتبهبندی بالاتر است. بودجه خزیدن به تعداد صفحات وبسایتی که موتور جستجویی مثل گوگل میتواند در یک بازه زمانی خاص خزیدن کند، اشاره دارد. بهینهسازی بودجه خزیدن به منظور اطمینان از این است که صفحات مهم وبسایت شما به خوبی شاخصگذاری شوند. شغل سئو به شرکتهای B2B کمک میکند تا حضور آنلاین خود را افزایش داده و شرکای تجاری یا مشتریان بالقوه خود را جذب کنند. با بهینهسازی سایت و محتوای خود، شرکتهای B2B میتوانند سرنخ ایجاد کرده و خود را به عنوان رهبران صنعت معرفی کنند.
برخی از کارشناسان سئو معتقدند که چگالی کلمات کلیدی باید بین ۱ تا ۲ درصد باشد؛ به عبارت دیگر، هر ۱۰۰ کلمه یک یا دو بار از کلمه کلیدی استفاده شود. اما گروهی دیگر بر این باورند که امروزه چگالی کلمات کلیدی اهمیت کمتری دارد و الگوریتمهای گوگل بیشتر بر درک مفهوم و معنای عبارات تمرکز دارند، به جای این که تنها به تعداد تکرار کلمات کلیدی توجه کنند. چون لینکهای ورودی به نوعی به عنوان یک رای اعتماد از سایر وبسایت ها دیده میشوند و به بهبود اعتبار و رتبه وبسایت شما در نتایج جستوجو کمک میکنند. گوگل در مورد سایت هایی که سعی می کنند رتبه های خود را دستکاری کنند بسیار سختگیرانه عمل می کند و اگر این کار را انجام دهید، سایت شما جریمه می شود و از SRP های معروف به " Google Slap " حذف می شود. چهار ابزار برای آنالیز و تحلیل نتایج جستجو، توسط موتورهای جستجو استفاده و به کار گرفته میشود. الگوریتمها (Algorithms)، خزیدن (Crawling)، نمایه سازی (Indexing) و رتبه بندی (Ranking) که به ترتیب توضیح مختصری درباره آنها میدهیم.
هدف موتور جستجو این است که نتایج بیطرفانهای برای شما فراهم کند تا اطلاعاتی را که لازم دارید، با بیشترین سرعت و دقت ممکن دراختیار شما قرار دهد. برای انجام این کار موتورهای جستجو قادر هستند، همهی اطلاعات آنلاین را تشخیص بدهند و آنها را با توجه به کیفیت و ربطشان رتبهبندی کنند. شگفتآور است که آنها میتوانند میلیاردها داده را در کمتر از ۰٫۵ ثانیه تحلیل کنند! فعالیتهایی که برای بهینهکردن وبسایتتان انجام میدهید، تأثیر مستقیمی برروی رتبهی سئوی سایت شما دارد. وضعیت هاست واژهای است که در بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) نقش مهمی ایفا میکند.
اما این موتورها که غول آنها گوگل است، چگونه محتوایی که پاسخ سوال را دارد پیدا میکنند؟ این کار در ۳ مرحله انجام میشود. لینکهای داخلی و خارجی هر دو داخل سایت شما قرار دارند؛ اما اگر سایت دیگری به سایت شما لینک دهد، نام آن بکلینک است. بکلینک یکی از کلیدیترین بازیگران صحنه سئو است و میتواند تاثیر زیادی در رتبه بندیها داشته باشد. وقتی به یک سایت غیر از سایت خودتان لینک میدهید، لینک خارجی ساختهاید. هرگز سعی نکنید به طور اجباری کلمه کلیدی را در هر ۱۰۰ کلمه جای دهید؛ به خصوص اگر این کار باعث آسیب به مفهوم متن شود. اگر در زمینه سئو تازهکار هستید، بهترین مکان برای شروع، کار با اصول اولیه است.
ولی در نهایت چیزی که مهمه اینه که با رعایت اصول SEO بشه اون سایت رو به اهدافش نزدیکتر کرد. برای آموزش نیاز است تا یک رود مپ (Roadmap) آموزشی یا نقشه راه سئو داشته باشید. نقشه راه به شما کمک می کند تا آنچه را که نیاز و ضروری است یاد بگیرید و از حاشیه ها دوری کنید. نقشه راه یادگیری سئو به شما یک جدول زمانی می دهد و در هر فاز تقسیم بندی شده می توانید آموزش سئو را ساده یا جزیی کنید. در این مقاله قرار است ابزار بینظیر جی تی متریکس GTMetrix را معرفی کنیم و به شکل کامل و جامع بگوییم gtmetrix چیست و به چه درد میخورد. بعد از معرفی سایت GTMetrix.com و گفتن یک سری از ویژگیهای عالی این ابزار آنلاین سرعت سایت،..
شاید مهمترین ویژگیها، توانایی تحلیل رقبا، شناخت الگوریتم پنگوئن، داشتن تجربه مشابه و مهارت ساخت کمپینهای رپورتاژ (با صرف کمترین بودجه وبیشترین بازدهی) است. و البته مهارتهای دیگری نیز نیاز است که در ادامه به صورت فهرستوار به آنها خواهیم پرداخت. ممکن است برای اجرای توصیههای سئو به پشتیبانی مداوم وب سایت نیاز داشته باشید و بسیاری از شرکتهای سئو این مورد را به عنوان یک سرویس ارائه می دهند. استراتژی محتوا معمولاً از استراتژی کلمه کلیدی شما نشأت میگیرد و شامل تجزیه و تحلیل شکافهای موجود محتوا می شود. و در آمار دیگری که در تصویر زیر مشهود است؛ به طور میانگین وبسایتها ۳ سال با یک ارائهدهنده سئو (شرکت یا فرد) کار کردهاند. بنابراین میتوان اتوریتی را یکی از معیارهای رتبهبندی در نظر گرفت.
قطعا سئو فرآيند ساده ای نخواهد بود که به راحتی پياده سازی شود. همانطور که اشاره شد، موتورهای جستجو روز به روز در حال تغییر و تحول هستند. بنابراین بروز بودن اطلاعات در این زمینه برای سئو کاران امری ضروری خواهد بود. On-page SEO یا همان سئو درون صفحه یعنی اینکه یک سری فعالیت رو روی صفحه یا صفحاتمون انجام بدیم که باعث بشه گوگل صفحاتمون رو تو نتایج جستجو در جایگاه بالا نشون بده. اصول SEO داخلی شامل تولید محتوای مرتبط و مناسب در مورد کلمات کلیدی هستش که قصد داریم برای اونا بازدید کننده و ترافیک بگیریم. یک وبسایت بهینهشده بهخوبی نشان میدهد که چه محصول یا خدماتی ارائه میشود، چگونه میتوان آن را به دست آورد و به سؤالات پیرامون آن پاسخ میدهد.
بنابراین صفحاتی که بکلینک بیشتری دارند، رای بیشتری داشته و در نتیجه رتبه بالاتری خواهند داشت. منظور از رای، تایید کیفیت صفحات یک وبسایت از سوی سایتهای دیگر است. اگر میخواهید رتبه بالاتری در SERP داشته باشید، حتما دریافت بکلینک را در برنامه سئو خود قرار دهید. بنابراین نباید تصور کنید که گوگل وبسایت شما را بهصورت کلی رتبهبندی خواهد کرد. اینجاست که سئو On-Page، Off-Page و سئو تکنیکال صفحات یک وبسایت از سوی سئوکار ، که با کلمات کلیدی و پارامترهای مختلف انجام میشود؛ به رتبهبندی کلی سایت شما کمک خواهد کرد. نوعی از بازاریابی دیجیتال که در آن هر زمان که بر روی یکی از تبلیغات آنها کلیک شود، مبلغی از تبلیغ کنندگان دریافت می شود.
این متاتگ باعث می شود صفحاتی که در شبکههای اجتمای به اشتراک گذاشته می شوند، دارای تصویر، عنوان و توضیحات باشد. با استفاده از این فایل میتوانید فایلهای PDF و تصاویری که ارزش سئویی ندارند را برای خرش مسدود کنید. در ادامه به این موضوع میپردازیم که چه عواملی باعث بهبود بودجه خزش میشود. بودجه خزش تعداد صفحاتی از سایت شما است که رباتهای گوگل در یک بازه زمانی مشخص خزش میکنند. مهمترین تگ HTML در سئو است و در قسمت head زبان HTML قرار میگیرد. محتوایی که از نظر شما جالب باشد یک چیز است و محتوایی که از نظر مخاطب شما جذاب باشد یک چیز.
این به این معنی است که این سایت ترافیک بسیار زیادی را به دست آورده است. اما بیشتر کاربران و بازدیدکنندگان این سایت تنها فقط ۵ ثانیه در این سایت میمانند و بعد از آن این سایت را ترک میکنند. در نتیجه ما این سایت را در لیست نتایج به عنوان نتیجه برتر قرار نمیدهیم. زیرا هدف ما جلب رضایت کاربران و همچنین ارائه بهترین و مناسبترین مطالب به عنوان نتایج جستجو به آنها است. همچنین امکان دارد که نتایج سئو در صفحات موتور جستجو به سرعت قابل مشاهده نباشد.
Spam Score یا همان امتیاز هرزنامه بر اساس ۲۷ ویژگی مشترک بین میلیونها وبسایت جریمه شده که به وسیله موتورهای جستجو پنالتی شدهاند محاسبه میشود. در سرتاسر جهان، مردم در طول روز بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجوی متفاوت مانند گوگل، یاهو و بینگ و… استفاده میکنند. ۷۰ تا ۸۰ درصد افرادی که در موتورهای جستجو سرچ میکنند به تبلیغات و لینکهایی که به وسیله موتورهای جستجوگر به آنها نمایش داده میشود، توجهی نمیکنند. مدت زمان مشاهده نتایج سئو بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله میزان رقابت در حوزه فعالیت شما، کیفیت محتوا و استراتژیهای بهینهسازی. معمولا ممکن است 3 تا 6 ماه طول بکشد تا تغییرات مثبت در رتبهبندی وبسایت مشاهده شود، اما نتایج بلندمدت و پایدار هستند.
سپس، در توییتر، سیگنال هایی مانند تازگی، تعامل، یا اعتبار نویسنده مهم هستند. به علاوه، خدمات میزبانی وب، سیستم مدیریت محتوا(CMS) و امنیت سایت همگی در سئو نقش دارند. اگر شما نمی دانید هدف کاربر از جست و جوی کلمه ای که روی آن کار می کنید چیست، در مسیر اشتباهی هستید. موضوعی که سئو را جالب می کند این است که می توانیم که Kpi های مختلفی تعریف کنیم و تغییرات را زیر نظر بگیریم و هرچیزی که قابل اندازه گیری باشد، قابل بهبود هم هست. تشکر از مقالات خوبی که جدیدا در سایت میذارید و چه خوب میشد اگه مقالات مثل قبلا به صورت دوره ای بود یعنی مثلا یه دوره مقالات در زمینه سئو . البته چند وقته سایت شما آموزش مجازی جدیدی هم ارائه نداده و بیشتر روی دورههای تخصصی تمرکز کرده که متاسفانه به دلیل هزینه بالا ، خیلیها توان شرکت در دورههای تخصصی را ندارند .
جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک برای وبسایتها است، که باعث میشود «دوستانه موتور جستجو» در هر پلتفرمی که مردم میتوانند نام تجاری یا کسبوکار شما را جستجو کنند، ضروری است. هزینه انجام سئو به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله نوع وبسایت، سطح رقابت، زمان انجام کار و … . توجه داشته باشید که سئو کردن با کلمه کلیدی انجام میشود، یعنی شما تعیین میکنید که میخواهید وقتی یک کلمه در گوگل سرچ شد شما در صفحه اول نتایج باشید. اگر تخصصی در این زمینه ندارید و تازه با خواندن این مقاله با سئو و اهمیت آن آشنا شدید، بهتر است انجام سئو را به یک متخصص واگذار کنید. توجه داشته باشید که سئو کردن سایت بدون داشتن دانش کافی در این زمینه، میتواند منجر به حذف کامل وبسایت از نتایج جستجو شود.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری